رایگان شدن گاز برای مشترکان کم‌مصرف کاری بی‌نظیر و افتخارآمیز است

رئیس‌جمهوری گفت: کاری که این دولت در زمینه آب، برق و گاز مجانی برای اقشار محروم کشور انجام داده و آرزوی ما در طول ۴۲ سال گذشته بوده، بی‌نظیر و افتخارآمیز است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (شنبه، ۲۹ آذرماه) در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از همه آنهایی که در شرایط کرونایی برای رشد اقتصاد و تولید کشور تلاش کردند، گفت: مثبت شدن رشد اقتصادی کشور در ۶ ماه نخست امسال باوجود بیماری کرونا، تحریم و جنگ اقتصادی دشمن از افتخارهای بزرگ ملت ایران است.

وی افزود: در حالی که بسیاری از کشورها با شیوع بیماری عالمگیر کرونا با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه هستند، ایران از جمله معدود کشورهایی بوده که رشد اقتصادی‌ مثبت داشته و در ۶ ماهه نخست امسال همه آمارها نشان‌دهنده مثبت بودن رشد اقتصادی ماست و امید و انتظار این است که در ۶ ماهه دوم سال نیز این رشد اقتصادی تداوم خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم تورم را نیز کنترل کنیم و در بخش اشتغال نیز شاهد توسعه و رونق بیشتری باشیم.

رئیس‌جمهوری خطاب به کسانی که همواره از شنیدن خبر موفقیت‌های ملت ایران عصبانی می‌شوند و مدام علیه ایران تلاش می‌کنند، تصریح کرد: کاری که این دولت در زمینه آب، برق و گاز مجانی برای اقشار محروم کشور انجام داده و آرزوی ما در طول ۴۲ سال گذشته بوده است، ‌ یک کار بی‌نظیر و افتخارآمیز است.

روحانی عنوان کرد: در بخش برق و گاز کارهای بسیار بزرگی انجام شده به طوری که سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات به تولید برق کشور افزوده  شده و تا پایان این دولت تولید برق به ۲۰ هزار مگاوات خواهد رسید و با این توانمندی ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور که مصرف‌شان پایین است، از دی‌ماه برق‌شان مجانی خواهد بود و تقریباً همین تعداد نیز از گاز مجانی استفاده خواهند کرد.

وی گفت: شرایط ما در صنعت گاز به گونه‌ای است که دست دولت پر است. زیرا هیچ وقت در کشور تولید گاز به یک میلیارد مترمکعب نرسیده بود. در حالی که در ابتدای دولت تولید گاز بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب بوده و امروز به یک میلیارد متر مکعب در روز رسیده است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند موفقیت‌های ملت ایران و خودکفایی‌های ما را باورکنند، گفت: در زمینه برق، گاز و آب ابتدا به رشد کافی دست یافتیم و شرایط را آماده کردیم که امروز به تأمین مجانی آن برای خانواده‌های کم‌مصرف و نیازمند برسیم.

کد خبر 310878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =