مصوبه رایگان‌شدن گازبهای مشترکان کم‌مصرف ابلاغ شد

معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه هیئت دولت درباره رایگان شدن گازبهای مشترکان کم‌مصرف را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش شانا، متن این مصوبه که توسط اسحاق جهانگیری به وزارت نفت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده، به شرح زیر است:

«هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۹/۹/۱۹ به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد اصل یکصدوسی‌وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱- وزارت نفت مجاز است گازبهای مشترکان خانگی کم‌مصرف با الگوی مصرف تعیین‌شده در جدول زیر را از ابتدای دی ماه ۱۳۹۹با تخفیف ۱۰۰ درصد محاسبه کند. این حکم شامل گازبها و کلیه هزینه‌های مرتبط با آن (مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی) است و صرفاً شامل سکونتگاه‌های دائمی در حال بهره‌برداری شهری و روستایی همچنین سکونتگاه‌های عشایری می‌شود. واحدهای خالی از سکنه و سکونتگاه‌های غیردائم نظیر باغ‌ویلاها و خانه‌باغ‌ها مشمول این تخفیف نمی‌شوند:

۲- گازبهای دیگر مشترکان تا الگوی مصرف تعیین‌شده تغییری نخواهد کرد.

۳- مشترکان با میزان مصرف ماهانه بیش از الگوی مصرف، ۶ ماه فرصت دارند نسبت به اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف گاز از جمله با استفاده از روش‌های زیر اقدام کنند. در پایان این دوره، بهای گاز آن دسته از مشترکانی که مصرف آنان بیش از الگوی تعیین‌شده باشد، به پیشنهاد وزرات نفت و تصویب شورای اقتصاد افزایش می‌یابد.

الف. اجرای اقدامات بهینه‌سازی مصرف که به‌صورت رایگان توسط شرکت ملی گاز ایران آموزش داده می‌شود.

ب. مشارکت در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف گاز اعم از اصلاح سامانه موتورخانه‌ها و جایگزینی بخاری‌های فرسوده.»

>>> بیشتر بخوانید؛

زنگنه: بار مالی رایگان شدن گازبها کمتر از ۴۰۰ میلیارد تومان است

کد خبر 310880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =