تقاضای جهانی زغال‌سنگ در سال ۲۰۲۱ افزایش می‌یابد

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که تقاضای جهانی زغال‌سنگ در سال ۲۰۲۱ و پس از کاهش بی‌سابقه در سال جاری میلادی، ۲.۶ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی زغال‌سنگ پس از کاهش بی‌سابقه در سال ۲۰۲۰ در پی همه‌گیری ویروس کرونا، سال آینده و به‌دلیل بهبود اقتصاد و افزایش مصرف برق و تولید صنعتی، ۲.۶ درصد رشد می‌کند.

این آژانس مستقر در پاریس، در گزارش بخش زغال‌سنگ مربوط به سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که تقاضای زغال‌سنگ حرارتی و متالورژیک در سال ۲۰۲۱ به ۷ میلیارد و ۴۳۲ میلیون تن می‌رسد. این رقم در سال ۲۰۲۰، ۷ میلیارد و ۲۴۳ میلیون تن بود.

این نهاد ادامه داد: تقاضای جهانی زغال‌سنگ امسال به‌دلیل محدود شدن مصرف در پی همه‌گیری ویروس کرونا، پنج درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش این آژانس، انتظار می‌رود تقاضای جهانی زغال سنگ در فاصله سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ با نرخ بی‌سابقه هفت درصد - معادل ۵۰۰ میلیون تن - کاهش یافته باشد. این کاهش ناشی از آثار منفی ویروس کرونا و تلاش کشورهای جهان برای روی آوردن به منابع انرژی پاک‌تر است.

با وجود اینکه ممکن است حتی آمریکا و اروپا نیز در سال ۲۰۲۱ برای نخستین بار در یک دهه گذشته با افزایش مصرف زغال‌سنگ روبه‌رو شوند، تقاضا در سال ۲۰۲۱ هممچنان کمتر از سال ۲۰۱۹ خواهد بود و آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد مقدار مصرف زغال‌سنگ تا سال ۲۰۲۵ تغییر چندانی نکند و به ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تن برسد.

کد خبر 310902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =