اقدام‌های دولت برای توسعه و عمران روستاها کم‌نظیر بوده است

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه اقدام‌های انجام‌شده در خدمت‌رسانی به روستاها و عشایر کم‌نظیر بوده است، گفت: دستگاه‌های دولتی افزون بر اجرای طرح‌های بزرگ نظیر ساخت پالایشگاه‌ها، مجتمع‌های پتروشیمی و غیره کارهای تکمیلی دیگری نیز انجام داده‌اند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری، روز دوشنبه (یکم دی‌ماه) در نخستین نشست شورای‌ عالی عشایر و توسعه روستایی با طرح این پرسش که چرا با وجود ایجاد زیرساخت‌ها نظیر آب، ‌برق و گازرسانی و ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی همچنان مهاجرت از روستاها انجام می‌شود، گفت: باید شرایطی به‌وجود آوریم که مهاجرت معکوس به روستاها اتفاق بیفتد. باید روستاییان و عشایر از امکانات مناسب برخوردار شوند و این مهم می‌تواند با برنامه‌ریزی، ‌ایجاد یکپارچگی از طریق شورای‌ عالی عشایر و توسعه روستایی انجام شود.

وی افزود: اقدام‌های انجام‌شده در خدمت‌رسانی به روستاها و عشایر بی‌نظیر بوده است، دستگاه‌های دولتی افزون بر اجرای طرح‌های بزرگ نظیر ساخت پالایشگاه‌ها، مجتمع‌های پتروشیمی، نیروگاه‌ها، سدها، بزرگراه‌های بزرگ و کارهایی از این قبیل توانسته‌اند در زمینه تامین آب، برق، گاز و ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی و حتی رساندن اینترنت به روستاها به آمارهای قابل توجهی دست یافته‌اند و خوشبختانه کارهای تکمیلی دیگر نظیر بیمه روستاییان و اشتغال‌زایی نیز در حال انجام است.

معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید گام‌های بلندی برای تکمیل زیرساخت‌ها و خدمت‌رسانی به روستاییان و عشایر برداشته شده است و رئیس‌جمهوری پیگیر جدی تشکیل شورای‌ عالی به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر بوده است.

کد خبر 311018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =