اعمال برخی محدودیت‌ها در صورت مصرف بی‌رویه گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با اشاره به افزایش مصرف گاز، گفت: اگر نتوانیم افزایش بی‌رویه مصرف گاز را مهار کنیم، مجبور به اعمال برخی محدودیت‌ها می‌شویم.

به گزارش شانا به نقل شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی در این باره گفت: روز سه‌شنبه (دوم دی‌ماه) در مقایسه با مدت مشابه پارسال، حدود ۲۵ درصد افزایش مصرف داشتیم، در صورتی که دمای هوا مشابه دوم دی‌ماه ۹۸ است.

وی یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش مصرف گاز را کم ‌وجهی به منابع انرژی دانست و افزود: با راهکارهایی ساده، امکان کاهش مصرف گاز وجود دارد. برای نمونه موضوعی با عنوان «دمای رفاه و آسایش» وجود دارد. این دما باید ۱۸ تا ۲۱ درجه باشد که در همه دنیا پذیرفته شده است و اگر مردم این دما را رعایت کنند، شاهد کاهش مصرف گاز خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران تصریح کرد: هفته گذشته نیز همسو با ابلاغ بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهوری، این شرکت در قالب ۶۰ تیم عملیاتی به همه مراکز دولتی استان مراجعه کرد و درباره مقدار مصرف‌ بیش از حد متعارف به بعضی از آنها تذکر داد، گاز تعدادی از این مصرف‌کنندگان هم قطع شد.

توکلی گفت: اگر مصرف‌کنندگان خانگی مصرفشان را حدود ۵ درصد کاهش دهند و دمای خانه‌ها را حدود دو درجه سانتی‌گراد پایین بیاورند، به مقدار یک فاز عسلویه حدود  ۲۵ تا ۳۰ میلیون مترمکعب به شبکه توزیع گاز اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم افزایش بی‌رویه مصرف گاز را مهار کنیم، مجبور به اعمال برخی محدودیت‌ها خواهیم شد، اظهار کرد: همه این محدودیت‌ها سبب افزایش آلودگی هوا می‌شود، زیرا  بعضی صنایع به سمت مصرف سوخت مایع می‌روند و با توجه به وارونگی هوا، آلودگی هوا هم افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با بیان چند راهکار ساده که مردم می‌توانند اقدام به صرفه‌جویی در مصرف گاز کنند، توضیح داد: مردم به هیچ عنوان از شومینه استفاده نکنند و مقابل وسایل گرمایشی مانند رادیاتور و بخاری را باز نگه دارند، دمای موتوخانه‌های خود را روی ۶۰ درجه تنظیم و اقدام به کم کردن یک درجه از وسایل گرمایشی خود کنند.

کد خبر 311135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =