گزارش تفریغ بودجه بر ورود ایران به باشگاه صادرکنندگان بنزین صحه گذاشت

بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸، ایران که تا سال ۹۷ واردکننده بنزین بود، اکنون صادرکننده این فرآورده شده و در سال ۹۸ به‌طور میانگین روزانه ۳ میلیون لیتر صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار شانا، مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، نهم دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش این دیوان را درباره تفریغ بودجه سال ۹۸ قرائت کرد.

در بخشی از این گزارش آمده است: مقدار تولید بنزین در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته است که دلیل عمده آن عملیاتی شدن پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بوده است، در ضمن با توجه به سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین از اواخر آبان سال ۹۸ و شیوع ویروس کرونا در ماه‌های پایانی سال، مصرف بنزین کاهش یافته است.

با توجه به افزایش تولید و کاهش مصرف بنزین، کشور ما که تا سال ۹۷ واردکننده بنزین بود و به‌طور میانگین در سال ۹۷ روزانه ۴.۵ میلیون لیتر بنزین وارد می‌کرد، صادرکننده بنزین شد و در سال ۹۸ روزانه به‌طور میانگین ۳ میلیون لیتر صادر کرده است که افزون بر جلوگیری از خروج ارز بابت واردات بنزین، سبب ورود ارز حاصل از صادرات این فرآورده در سال ۹۸ و هفت ماه سال ۹۹ به ترتیب حدود ۴۹۰ و ۱.۳۹۷ میلیون دلار شده است.

کد خبر 311357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =