مخازن آب آتش‌نشانی تأسیسات متمرکز عسلویه راه‌اندازی شد

سرپرست واحد بهدشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی از راه‌اندازی مخازن ذخیره آب آتش‌نشانی تأسیسات متمرکز عسلویه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، جاوید مظاهری در این باره گفت: با استفاده از ظرفیت‌­های عملیاتی پالایشگاه هشتم مجتمع پارس جنوبی و پیمانکار پروژه، فرآیند رفع نواقص و راه‌­اندازی مخازن آب آتش‌نشانی تأسیسات متمرکز با موفقیت انجام شد.

 وی ادامه داد: به علت اتصال خطوط خروجی هر دو مخزن به یک خط مشترک، ریسک مترتب بر آن ناحیه افزایش یافته و در نتیجه عملیات تأمین و انتقال آب سیستم اطفایی متوقف شده بود که با پیش‌بینی و  برنامه‌ریزی دقیق پیشین همه ریسک‌های موجود شناسایی و تمهیدهای مورد نیاز با استقرار تراک­‌های آتش‌نشانی مجتمع و نفت ستاره خلیج فارس اجرایی شد.

سرپرست اچ‌اس‌ئی پالایشگاه هشتم پارس جنوبی تصریح کرد: هم‌اکنون هر دو مخزن آب آتش‌نشانی در تأسیسات مذکور به ظرفیت هر یک ۲۰ هزار مترمکعب در شرایط اضطراری قابلیت بهره‌برداری دارند.

مظاهری افزود: هم‌زمان با راه‌­اندازی تانکرهای مذکور، رفع نواقص پمپ‌­های آب آتش‌نشانی و سامانه اعلام و اطفای حریق مخازن ذخیره و تأمین مواد شیمیایی اطفایی به مقدار مورد نیاز توسط این مدیریت پیگیری شده است.

این مخازن متمرکز شامل هشت مخزن با ظرفیت هریک ۸۰ هزار متر مکعب برای ذخیره، انتقال و صادرات میعانات گازی تحت مدیریت پالایشگاه هشتم است.

کد خبر 311383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =