۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
  • کد خبر: 311575
پژوهشکده توسعه گوگرد خانگیران افتتاح شد

پژوهشکده توسعه گوگرد خانگیران با توجه به ضرورت همکاری دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت همسو با انجام فعالیت‌های پژوهشی هدفمند و ایجاد ارزش افزوده گوگرد افتتاح شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید ضرابی، رئیس واحد پژوهش شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد در این باره گفت: پالایشگاه خانگیران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوگرد در ایران، راهبرد هدفمند توسعه محصولات گوگردی را به‌عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های پژوهشی دنبال می‌کند.

وی افزود: با توسعه شهرک گوگردی گنبدلی تأمین نیازهای نوآورانه، فناورانه و مهندسی در اولویت خواهد بود تا فرصت‌های لازم برای انجام تحقیقات در حوزه محصولات با ارزش افزوده ایجاد شود.

رئیس واحد پژوهش شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد تصریح کرد: به همین منظور با راه‌اندازی پژوهشکده توسعه گوگرد، زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، صنعتگران و شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان فراهم شده تا در این مسیر گام بردارند و نیازهای فناورانه شرکت‌های سرمایه‌گذار را تأمین کنند.

ضرابی یادآور شد: همسو با این موضوع برای ارج نهادن به تلاش‌های پژوهشگر برتر وزارت نفت، پژوهشکده یادشده با عنوان یادمان شادروان علی‌اصغر محجوبی نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد درآمد شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از طریق گوگرد تأمین می‌شود، گفت: شرکت‌های خصوصی فعالیت در بخش پایین‌دستی محصول گوگرد را خواستار هستند و هم‌اکنون برای ارزش‌آفرینی محصولات تولیدی گوگرد، چهار شرکت خصوصی در منطقه عملیاتی خانگیران سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در حال فعالیت هستند.

کد خبر 311575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =