۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
  • کد خبر: 311668
نفت سرمایه‌ای بین‌نسلی است

رئیس‎جمهوری گفت: نفت سرمایه‌ای بین‌نسلی است که برای همیشه نخواهد بود، سرمایه‌ای است که از زیر زمین خارج می‌شود و در اختیار ما قرار می‌گیرد، پول آن هم باید بین‌نسلی باشد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، روز دوشنبه (۱۵ دی‌ماه) در نشست شورای اجرایی فناوری اطلاعات با تأکید بر اهمیت موضوع مالیات در کشور گفت: در این دولت بار تأمین منابع مورد نیاز برای اداره کشور از دوش نفت برداشته و بر دوش مالیات و عوارض گذاشته شده و این موضوع مهمی است که اداره کشور از طریق مالیاتی که خود مردم پرداخت می‌کنند، انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه درآمد نفت باید برای توسعه زیرساخت‌ها و به‌صورت بین‌نسلی هزینه شود، افزود: نفت سرمایه‌ای بین‌نسلی است که برای همیشه نخواهد بود. سرمایه‌ای است که از زیر زمین خارج می‌شود و در اختیار ما قرار می‌گیرد، پول آن هم باید بین‌نسلی باشد که مقرراتی هم در این زمینه وجود دارد. هم‌اکنون بخشی از پول نفت در واقع برای فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های غیردولتی به صندوق باز می‌گردد که آنها استفاده و بهره‌برداری می‌کنند، بنابراین مالیات هر روز اهمیت بیشتری می‌یابد و از جایگاه بسیار مهمی نیز برخوردار است.

کد خبر 311668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =