پروژه بسترسازی و طراحی اکوسیستم فناوری اجرایی می‌شود

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران از اجرای پروژه بسترسازی و طراحی اکوسیستم فناوری در حوزه پژوهش و فناوری صنعت گاز خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محسن مظلوم فارسی‌باف در بازدید از مرکز رشد نوآوری سرخس و پژوهشکده توسعه گوگرد خانگیران، گفت: پالایشگاه خانگیران در مسیر دستیابی به اهداف و راهبردهای حوزه‌های پژوهشی صنعت گاز، گام‌ها و اقدام‌های مؤثری برای ایجاد کسب‌وکار، اکوسیستم کارآفرینی و توسعه فناوری برداشته است.

وی ادامه داد: این مجتمع همسو با پیشبرد اهداف شرکت ملی گاز ایران با تحقیق، توسعه و انجام فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های عملیاتی صنعت گاز از جمله هاب گوگردی و راه‌اندازی مرکز رشد نوآوری در شهرستان مرزی سرخس، فضای بسیار مثبتی را برای همکاری بخش دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌وجود آورده است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز با بیان اینکه پژوهش و فناوری تا مرحله تجاری‌سازی، جزء جدانشدنی یک صنعت است، تصریح کرد: بحث‌های مرتبط با حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری در سطح شرکت‌های پالایشی، مراکز انتقال و توزیع گاز به یک گفتمان تبدیل شده است و این مسیر با انجام پروژه‌ای با عنوان «بسترسازی و طراحی اکوسیستم فناوری» و استفاده از فرصت‌های موجود در حال پیگیری است.

فارسی‌باف با بیان اینکه صنعت گاز در حوزه فناوری پیشرو است و در این مسیر، شاهد حرکت رو به جلو شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد در این حوزه‌ها هستیم، اظهار کرد: باید بتوانیم بُعد فناوری را به سمت تکمیل زنجیره ارزش پیش ببریم و شرکتی در طراز جهانی باشیم.

وی گفت: در حوزه گوگرد نیز نقشه راه فناوری و سیاست‌گذاری واحد گوگرد در حال پیگیری است و خوشبختانه همه فعالیت‌های انجام‌شده در شهرستان سرخس شامل هاب گوگردی و راه‌اندازی پژوهشکده توسعه گوگرد در منطقه عملیاتی خانگیران با یک ایده پژوهشی بالنده از سوی کارکنان پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد آغاز شده است و با ایجاد زیرساخت‌ها، شاهد ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه گوگرد و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر هستیم.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز در پایان یادآور شد: همراه با نوآوری‌های موجود، باید بتوانیم به فناوری‌های جدیدی در حوزه گوگرد دست یابیم که این موضوع، تا مرحله تجاری‌سازی و تولید ثروت در سطح شرکت ملی گاز ایران پیگیری خواهد شد.

کد خبر 311676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =