۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
  • کد خبر: 311775
ملی حفاری ۸۲ حلقه چاه در خارک حفر کرد

شرکت ملی حفاری ایران از حفاری و تکمیل ۸۲ حلقه چاه نفت در بخش‌های خشکی و دریایی جزیره خارک خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، فرید بچاری، معاون مدیریت عملیات دریای این شرکت با بزرگداشت ۱۵ دی‌ماه روز ملی جزیره خارک گفت: این شرکت در چهار دهه گذشته براساس برنامه‌های تبیین شده، دستگاه‌های حفاری خشکی ۴۲، ۵۱ و ۶۳ فتح و دستگاه‌های حفاری شهید مدرس و شهید رجایی را در این جزیره به‌کارگرفته است.  

وی افزود: براساس مستندهای موجود، از مجموع چاه‌های توسعه‌ای و تعمیری در این موقعیت با کاربست دستگاه‌ حفاری ۴۲ فتح ۵۳ حلقه چاه، دستگاه ۶۳ فتح ۶ حلقه و دستگاه ۵۱ فتح ۶ حلقه چاه تاکنون در بخش خشکی جزیره حفر و تکمیل شده است.  

معاون مدیریت عملیات دریای شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: در بخش دریا نیز حفاری ۱۵ حلقه چاه به دستگاه حفاری شهید مدرس و  دو حلقه به دستگاه حفاری شهید رجایی اختصاص دارد.  

بچاری با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران در تحقق برنامه‌های شرکت نفت فلات قاره در حفاری چاه‌ها در جزیره خارک تصریح کرد: به‌منظور شتاب‌ بخشیدن به اجرای عملیات حفاری و کاهش زمان جابه‌جایی دستگاه‌های حفاری، متخصصان ملی حفاری برای نخستین بار براساس طراحی و آماده‌سازی تجهیزات لازم نسبت به ساخت دو دستگاه ریل کشنده (Pony Base) در این منطقه اقدام کردند.  

وی افزود: متراژ حفاری چاه‌ها در جزیره خارک در این مدت در مجموع ۶۴ هزار و ۴۸۲ متر بوده است که از این رقم ۲۸ هزار و ۴۶۶ متر به چاه‌های دریایی مربوط می‌شود.  

معاون مدیریت عملیات دریای شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه هم‌اکنون دستگاه حفاری ۴۲ فتح در این جزیره استقرار دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت حلقه چاه در این منطقه تعمیر و تکمیل‌شده و تعمیر یک حلقه چاه نیز در دست اجرا است.

کد خبر 311775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =