ضریب ارتباط رادیویی قشم و بندرعباس افزایش یافت

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز از اجرای پروژه رفع مشکل و افزایش قابلیت اطمینان ولتاژ تغذیه مدار و تجهیزات کنترلی ایستگاه مخابراتی توانیر در جزیره قشم و بندرعباس خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، علیرضا عربلو هدف از اجرای این پروژه را رفع مشکل ولتاژ تغذیه مدار کنترل دیزل ژنراتورهای تأمین‌کننده برق اضطراری ایستگاه مخابراتی بیان کرد و گفت: با اتصال ولتاژ تغذیه سیستم کنترل دیزل ژنراتورها به یک منبع تغذیه مطمئن از طریق باتری‌خانه اتاق رادیو که دارای پایداری ولتاژ با مدت زمان بیشتری نسبت به منبع تغذیه پیشین است، در زمان قطع برق شبکه سیستم کنترل ژنراتورها با عملکرد مناسب و مطلوب در سرویس است و کارایی لازم را دارد.

وی در ادامه به طراحی مدار الکترونیکی برای پارالل کردن دو منبع تغذیه قدیم و جدید با تکیه بر دانش و تخصص کارشناسان برق ابزار دقیق و الکترونیک تعمیرات اساسی و اضطراری معاونت عملیات ایستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: اهمیت اجرایی این پروژه با توجه به حساسیت سیستم‌های مخابراتی و ICT بسیار بالا است و پایداری شبکه مخابرات و رادیو (بی‌سیم) از اولویت‌های اصلی فعالیت‌های منطقه ۶  انتقال گاز است.

خودکفایی در آماده به‌کار نگه‌داشتن تأسیسات تقویت فشار گاز

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز همچنین از تعمیر و راه‌اندازی مجدد کامپیوترهای صنعتی مانیتورینگ تأسیسات تقویت فشار گاز سیرجان خبر داد و گفت: با استفاده از دانش و تخصص کارشناسان منطقه، گامی دیگر برای آماده به‌کار نگه‌داشتن تأسیسات برداشته شد.

عربلو در این باره اظهار کرد: با همت و دانش کارکنان ابزار دقیق تعمیرات اساسی، سه دستگاه کامپیوتر صنعتی مانیتورینگ تأسیسات تعمیر و راه‌اندازی شد و موفق به خودکفایی در تعمیر مادربورد کامپیوترهای صنعتی مانیتورینگ و رفع نیاز فوری تأسیسات شدیم.

وی تأکید کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی واحد تعمیرات اساسی، آماده به‌کار بودن همه توربوکمپرسورهای موجود در تأسیسات برای قرار دادن به موقع و بی‌نقص در مدار انتقال گاز است و فرآیند مهم و حساس عملیاتی شدن واحدها و تأسیسات، کنترل و پایش شرایط از طریق کامپیوترهای صنعتی مانیتورینگ تأسیسات انجام می‌شود.

مدیر منطقه ۶ عمیلات انتقال گاز یادآور شد: با توجه به طول عمر بالا و خرابی سه مادربورد کامپیوترهای صنعتی مانیتورینگ تأسیسات تقویت فشار گاز سیرجان و هزینه‌های بالا در خرید آن، تعمیر و راه‌اندازی آن توسط همکاران ابزار دقیق واحد تعمیرات اساسی در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 311838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =