گام‌های مؤثر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز برای صرفه‌جویی ارزی

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز ایران اعلام کرد که این منطقه عملیاتی گام‌های مؤثری برای دستیابی به خودکفایی و صرفه‌جویی ارزی و ریالی برداشته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا عربلو در حاشیه بازدید از بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: منطقه ۶ عملیات انتقال گاز ایران همسو با قطع وابستگی در تأمین اقلام و دریافت خدمات از شرکت‌های خارجی، با به‌کار بردن شیوه‌های مختلف مانند بومی‌سازی، انجام مهندسی معکوس، جایگزینی قطعات موجود در بازار به جای قطعات اصلی خارجی و ساخت و تولید قطعات ازسوی کارشناسان منطقه و بهره‌گیری از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، گام‌های مؤثری برای دستیابی به خودکفایی و صرفه‌جویی ارزی و ریالی برداشته است.

وی تصریح کرد: مقدار گاز انتقالی بر اساس نیاز و محدودیت‌های مصرف‌کنندگان و برای فصول مختلف بین ۴۵ تا ۵۲ میلیون مترمکعب در روز متغیر بوده و حجم انتقال سالانه بر اساس مصارف فوق، حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیارد مترمکعب است.

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز همچنین درباره تعمیرات اساسی انجام‌شده، وضع ایستگاه‌ها و آمادگی منطقه در فصل سرد سال گفت: مطابق با برنامه زمان‌بندی تعمیرات و نگهداری تأسیسات تقویت فشار گاز، همه فعالیت‌های تعمیراتی و نگهداری مانند اورهال تجهیزات ثابت، بازدیدهای روتین ۲۰۰۰ ساعته توربوکمپرسورها، انجام فعالیت‌های کالیبراسیون تجهیزات مختلف در زمان‌های مقرر انجام شده و تأسیسات تقویت فشار گاز منطقه آماده بهره‌برداری مطلوب در فصول سرد سال است.

عربلو ادامه داد: طبق برنامه‌های نت پیش‌بینی‌شده همه تعمیرات از جمله تعمیرات خطوط لوله ۱۲ اینچ انتقال گاز، تعمیرات خط ۲۴ اینچ و خط ۵۶ اینچ در کنار سایر برنامه‌های تعمیراتی عادی و ادواری انجام شده است.

وی با بیان اینکه میزان کار بدون حادثه در این منطقه بیش از ۵ میلیون نفرساعت در سال است، اظهار کرد: انجام پروژه‌های تعویض پوشش خطوط لوله و بازرسی و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده تأسیسات تقویت فشار برای انتقال پایدار گاز طبیعی از دیگر برنامه‌های این منطقه در سال جاری بوده است.

کد خبر 312554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =