سوخت مازوت در کلانشهرها استفاده نمی‌شود

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: در کلانشهرهایی که جمعیت در آنجا زیاد است و وارونگی هوا در زمستان وجود دارد، سوخت مازوت استفاده نمی‌شود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمود واعظی، امروز (چهارشنبه، ۲۴ دی‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در پاسخ به پرسشی درباره علل برخی خاموشی‌ها در شهرها گفت: در ستاد ملی کرونا تصویب کردیم که در تهران و کرج به هیچ‌ عنوان مازوت استفاده نشود و هم‌اکنون نیز از این سوخت استفاده نمی‌شود.

وی افزود: البته از گذشته هم استفاده نمی‌شد، اما پیشگیری کردیم که از این سوخت استفاده نشود. در کلانشهرهایی که جمعیت در آنجا زیاد است و وارونگی هوا در زمستان وجود دارد، مازوت استفاده نمی‌شود.  

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری تصریح کرد: این ایده سبب شده که به نوعی جلو استفاده از مازوت در همه نیروگاه‌ها گرفته شود و محدودیتی برای آن به‌وجود بیاید. این محدودیت ناخواسته به‌گونه‌ای شد که وزارت نیرو هم دیروز با یک اتفاق پیش‌بینی نشده مواجه شد، زیرا فکر می‌کرد به‌صورت روتین سوخت تأمین می‌شود.

واعظی عنوان کرد: در دو، سه ماه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت و پزشکان به مردم توصیه کردند وقتی زمستان است و در محیط سرپوشیده هستید، پنجره‌ها را باز کنید تا هوا تغییر کند. پزشکان و کسانی که این دستورعمل را می‌دادند، نمی‌دانستند این مسئله چقدر سبب افزایش مصرف سوخت می‌شود.

وی گفت: به همین علت وقتی از دو هفته پیش ما با این مسئله روبه‌رو شدیم، خواهش کردیم مردم هم چراغ‌ها را تا جایی که احتیاج ندارند خاموش نگه دارند و از طرف دیگر به‌طور معمول ایرانی‌ها حرارت منزل را بسیار بالا می‌برند و از لباس کمتر استفاده می‌کنند، پیشنهاد این است که مردم در استفاده از انرژی صرفه‌جویی کنند.

کد خبر 312027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =