۷۰۰ میلیون دلار به درآمد صنعت پتروشیمی ایران افزوده شد

مدیرعامل پترول به بهره‌برداری از سه طرح پتروشیمی لردگان، فاز دوم پتروشیمی ایلام و سولفات پتاسیم ارومیه اشاره کرد و گفت: با گشایش این طرح‌ها، حدود ۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تن به ظرفیت، حدود ۷۰۰ میلیون دلار به درآمد و دو محصول جدید و باارزش به سبد محصولات تولیدی صنعت پتروشیمی کشور افزوده شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول)، رسول اشرف‌زاده امروز (دوشنبه، ۲۹ دی‌ماه) در آیین اعطای لوح سپاس به مدیران عامل پتروشیمی‌های لردگان، ایلام و ارومیه با یادآوری این نکته که نیروهای جوان، موتور راه‌اندازی این سه طرح بودند، اظهار کرد: هر جا به نسل جوان اعتماد کردیم و حداقل‌ها را در اختیارشان قرار دادیم، پیشرفت کردیم.

وی با اشاره به طرح‌های بهره‌برداری‌شده در پترول که به با فرمان رئیس‌جمهوری افتتاح شدند، گفت: امسال سه طرح پتروشیمی لردگان، فاز دوم پتروشیمی ایلام و سولفات پتاسیم ارومیه افتتاح شدند که ۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تن به ظرفیت پتروشیمی کشور، حدود ۷۰۰ میلیون دلار به درآمد صنعت و دو محصول جدید و باارزش اوره و سولفات پتاسیم نیز به سبد محصولات تولیدی اضافه شده که این موضوع برای مجموعه پترول و هلدینگ خلیج‌فارس حائز اهمیت است.

مدیرعامل پترول حرکت قطار پترول را در اجرای طرح‌های تکمیلی صنعت پتروشیمی مهم ارزیابی کرد و افزود: همان‌گونه که در راه‌اندازی طرح نشان دادیم با کار تیمی، تقویت خودباوری و گام‌های استوار می‌توان در جنگ اقتصادی پیروز شد، به‌طور حتم می‌توان در اجرای به‌موقع طرح‌ها نیز موفق عمل کرد.

اشرف‌زاده، سیاست توسعه صنایع تکمیلی و احداث پارک‌های پایین‌دستی را همسو با تکمیل زنجیره تولید، ایجاد تنوع بیشتر در محصولات تولیدی، ارتقای ارزش سبد محصولات، جلوگیری از خام‌فروشی، ایجاد اشتغال پایدار و شکوفایی اقتصاد در مناطق کمتر توسعه یافته از جمله برنامه‌­های مهم پترول دانست و گفت: همه این برنامه‌ریزی‌ها دارای رویکرد مشخص پرهیز از خام‌فروشی و تبدیل محصولات پایه و میانی به محصولات با ارزش افزوده بالا هستند.

وی اشتغال‌زایی را در مسیر تکمیل زنجیره ارزش مهم ارزیابی و تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح‌های مختلف در حوزه پایین‌دست، فرصت‌های زیادی برای ایجاد اشتغال فراهم می‌شود و با نگاه سازندگی می‌توانیم زمینه‌های توسعه بیشتر را فراهم کنیم.

کد خبر 312204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =