آغاز فعالیت پیمانکاران صنعتی در واحد فرآورش مرکزی آزادگان جنوبی

مدیرعامل گروه پتروپارس گفت: با آغاز عملیات ساخت پیِ تجهیزات و سازه‌های باز بتنی (پایپ رک‌ها)، واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی (CTEP) در مسیر توسعه قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از گروه پتروپارس، حمیدرضا مسعودی با بیان اینکه با وجود شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن تاکنون بخش مهندسی این طرح بیش از ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: همچنین تاکنون ۶۵ درصد اسناد سفارش کالا و تجهیزات این پروژه نهایی شده است.

وی افزود: سفارش ۱۱ مورد کالا و تجهیزات پروژه نیز تاکنون منعقد و عملیات پیش‌ساخت آنها آغاز شده است.

مدیرعامل گروه پتروپارس با اشاره به اینکه در بخش عملیات اجرایی نیز پیمانکار شمع‌کوبی به‌عنوان نخستین پیمانکار اجرایی واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی و پیش‌نیاز دیگر فعالیت‌های اجرایی کار خود را آغاز کرده است، ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۵ درصد شمع‌های مورد نیاز پروژه ساخته و بیش از ۲۵ درصد شمع‌ها در محل سایت پروژه اجرا شده است.

مسعودی با بیان اینکه هم‌زمان با فعالیت‌های شمع‌کوبی، عملیات خاکبرداری و ساخت پیِ تجهیزات دیر تحویل نیز با سرعت در جریان است، تصریح کرد: بیش از ۲۷۰ نفر در محل کارگاه پروژه در حال فعالیت هستند که بیش از ۷۷ درصد آنها را نفرات بومی تشکیل می‌دهند.

وی همچنین از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار ساخت ساختمان‌های صنعتی و غیرصنعتی، ساخت مخازن و ساخت و نصب اسکلت فلزی خبر داد و گفت: پیمانکاران مربوطه به‌زودی کار خود را آغاز می‌کند.

مدیرعامل گروه پتروپارس با تأکید بر حمایت از توان تولید و ساخت داخل اظهار کرد: تاکنون همه ۲۶ قرارداد منعقد شده در این پروژه  با مشاوران، تأمین‌کنندگان کالا و تجهیزات و پیمانکاران اجرایی داخلی امضا شده و تلاش بر این است که همه فعالیت‌های این پروژه براساس قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی انجام شود.

کد خبر 312274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =