کارگاه‌های تخصصی ساخت داخل در منطقه ویژه پارس ایجاد می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بر ضرورت راه‌اندازی کارگاه‌های تخصصی و فنی شرکت‌های تامین‌کننده قطعات و خدمات فنی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه تأکید کرد و گفت: از حضور سازندگان داخلی استقبال می‌کنیم.

ایرج خرمدل در حاشیه دومین روز از بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های کلان وزارت نفت و سازمان منطقه ویژه و با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر شرکت‌های داخلی درصددیم این شرکت‌ها را برای حضور فعال و گسترده در منطقه ویژه ترغیب کنیم که خوشبختانه برای تحقق این مهم اقدام‌ها و مذاکرات اولیه با انجمن سازندگان صنعت نفت انجام شده است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، با اقبال سازندگان داخلی برای ارائه توانمندی‌های خود روبه‌رو باشیم.

وی به سهم بیش از ۷۰ درصدی پارس جنوبی در تأمین گاز مورد نیاز کشور اشاره کرد و از راه‌اندازی کارگاه‌های تخصصی و فنی برای جذب سرمایه‌ داخلی خبر داد و افزود: این اقدام افزون بر کاهش هزینه‌ها برای شرکت‌های تأمین‌کننده کالا و خدمات فنی، موجبات رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی متناسب با آن را نیز فراهم خواهد کرد، ضمن اینکه سازمان منطقه ویژه اقتصادی با فراهم کردن شرایط لازم و در اختیار گذاشتن امکانات موجود، همه تلاش خود را در این زمینه به‌کار خواهد برد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: با راه‌اندازی یک شعبه از انجمن سازندگان صنعت نفت در منطقه ویژه می‌توان امیدوار بود که مرکزیتی برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی ایجاد شده و بی‌شک این تمرکز به نفع صنعت نفت خواهد بود.

 تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاران

خرمدل به رفع چالش‌های پیش روی سرمایه‌گذاران داخلی اشاره و از تشکیل کارگروهی با عنوان بررسی مشکلات و رفع موانع سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه خبر داد و اظهار کرد: هم‌اکنون بخش قابل توجه‌ای از پروژه‌های اصلی توسعه‌ای پارس جنوبی (فازهای پالایشگاهی) رو به پایان است؛ ضمن اینکه بنا به دستور مقام عالی وزارت نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت مبنی بر لزوم تداوم سرمایه‌گذاری در بخش‌های پایین‌دستی صنایع پتروشیمی، زنجیره تکمیلی پروپیلن و متانول، اقدام‌های لازم برای برطرف کردن مشکلات سرمایه‌گذاران در دست انجام است.

وی یادآور شد: کارگروهی مبنی بر رفع چالش‌های پیرامون سرمایه‌گذاران کنونی در مدیریت امور حقوقی و قراردادهای سازمان شکل گرفته که با اولویت پروژه‌هایی که بیشترین اشتغال‌زایی و بیشترین نیازمندی صنعت نفت را دارند، در زمینه رفع موانع سرمایه‌گذاری اقدام‌های مؤثری انجام شود. بر این اساس اکنون بیش از ۱۵۰ سرمایه‌گذار در منطقه ویژه حضور دارند که تعدادی از آنها با موانعی روبه‌رو بودند که با تمهیدات اندیشیده شده توانستیم مشکلات حدود ۲۵ شرکت را حل و فصل کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عنوان کرد: این روند ادامه می‌یابد تا اینکه بتوانیم با اقدام‌های انجام‌شده مشکلات همه سرمایه‌گذاران را برطرف کنیم و روند اشتغال‌زایی در منطقه ویژه را بهبود بخشیم.

کد خبر 312476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =