طرح توسعه چنگوله در دستور کار بررسی شورای اقتصاد است

مدیرعامل اویک با اشاره به مذاکرات بین گروه اویک و شرکت ملی نفت ایران برای توسعه میدان نفتی چنگوله، گفت: طرح توسعه میدان چنگوله در دستور کار بررسی شورای اقتصاد قرار دارد.

غلامرضا منوچهری، مدیرعامل گروه اویک امروز (یکشنبه، پنجم بهمن‌ماه) در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: مذاکرات توسعه چنگوله با شرکت ملی نفت ایران نهایی شده است و در صورت تصویب طرح در شورای اقتصاد، قرارداد توسعه در آینده نزدیک امضا می‌شود.

وی با اشاره به مشترک بودن میدان چنگوله از طریق اتصال به میدان نفتی آذر و اهمیت تسریع در روند توسعه این میدان، افزود: چنگوله نیز در بسیاری از ویژگی‌های مخزنی مشابه آذر است و این موضوع اگرچه به معنای مقابله با پیچیدگی‌های زیاد در فرآیند توسعه این میدان است، اما با توجه به تجربه‌هایی که اویک در توسعه آذر به دست آورده است می‌تواند به پیشبرد بهتر اهداف طرح توسعه چنگوله کمک کند.

مدیرعامل اویک با اشاره به اینکه میدان مشترک آذر به‌زودی به بهره‌برداری رسمی می‌رسد، در پاسخ به پرسشی درباره نحوه ادامه فرآیند توسعه این میدان نفتی گفت: دو سناریو در این زمینه وجود دارد؛ نخست تلاش برای حفظ سقف تولید برای مدت طولانی‌تر و دیگری حفاری چاه و افزایش ظرفیت تولید که در هر صورت اویک تابع تصمیم‌های شرکت ملی نفت ایران است.

کد خبر 312551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =