۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
  • کد خبر: 312831
گزیده‌های نفتی هفته

خبرهای مربوط به برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و ششمین کنگره نفت و نیرو را می‌توانید در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

این هفته برای صنعت نفت، هفته پرخبری بود؛ سه روز نخست هفته نمایشگاه نفت برپا بود و سه روز بعد از آن، ششمین کنگره نفت و نیرو. نمایشگاه نفت که از سوم بهمن‌ماه امسال آغاز به‌کار کرده بود، ششم بهمن‌ماه به‌کار خود پایان داد و اگرچه به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رویدادهای خبری مانند امضای اسناد همکاری و نشست‌های خبری در حداقل مقدار ممکن بود، اما با این حال خبرهای زیادی با تأکید بر ارتقای ظرفیت‌ و توان شرکت‌های ایرانی فعال در صنعت نفت منتشر شد.

نخستین روز هفته هم‌زمان با دومین روز برگزاری نمایشگاه نفت، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به نمایشگاه آمد و اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری نیز در سومین روز برگزاری، میهمان نمایشگاه شد. وزیر نفت که امسال در هر چهار روز برگزاری در نمایشگاه حاضر بود و قالیباف و جهانگیری را در بازدیدهایشان همراهی کرد، روز آخر نیز در حاشیه نمایشگاه در نشستی مشترک با حضور سازندگان داخلی با آنان به گفت‌وگو پرداخت.

در این دوره از نمایشگاه تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی نیز امضا شد که از جمله قراردادها می‌توان به قرارداد ۲۰ میلیون یورویی پیمانکاران داخلی با شرکت لوله‌گستر اسفراین یا قرارداد تأمین دکل‌های حفاری برای طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان منصورآباد اشاره کرد.

مدیران‌عامل چهار شرکت اصلی وزارت نفت نیز حضور فعالی در نمایشگاه امسال داشتند و حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه داشت، از افزایش تولید روزانه گاز به بیش از هزار میلیون مترمکعب خبر داد و گفت «تولید گاز در کشور صرف بخش گرمایش می‌شود و ثروتی ایجاد نمی‌کند».

بلافاصله پس از برگزاری نمایشگاه نفت، کنگره نفت و نیرو از هفتم بهمن‌ماه و به‌صورت مجازی آغاز به‌کار کرد و در قالب ۱۰ نشست تخصصی شامل آینده تولید و مصرف گاز، افق‌های پیش روی تجارت، ارزش‌آفرینی و مصرف گاز، تقویت شرکت‌های E&P برای دستیابی به ظرفیت ۸ میلیون بشکه تولید نفت، روش‌های نوین تأمین مالی با نگاه به بازار سرمایه، تاثیر شرایط روز جهان بر آینده نفت و نیروی ایران، رگولاتوری نفت و نیرو، چالش‌های سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در صنعت برق و انرژی‌های تجدیدپذیر ایران، تولید در بالادست با هدف پتروشیمی و مرز نقش‌آفرینی این صنعت، مازاد متانول، آثار قیمتی و تکمیل زنجیره ارزش، پالایشگاه یا پتروپالایش، نقش دولت و بخش خصوصی و آینده بازارهای صادراتی نفت، فرآورده و پتروشیمی و نقش همکاری‌های بین‌المللی در دوران پساکرونا برگزار شد.

بیژن زنگنه در افتتاحیه این نشست به دو موضوع مهم اشاره کرد؛ یکی ضرورت برداشت حداکثری نفت با توجه به دورنمای تقاضای سوخت‌های فسیلی در جهان و دیگری، یکپارچگی وزارتخانه‌های نفت و نیرو.

اگر می‌خواهید رویدادهای نمایشگاه نفت امسال را به صورت اجمالی مرور کنید، مطلب «بهار صنعتگران ایرانی در نمایشگاه زمستانه نفت» را بخوانید و پیشنهاد می‌شود گزارش نشست‌های تخصصی ششمین کنگره نفت و نیرو را نیز که در شانا منتشر شده است، از دست ندهید.

کد خبر 312831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =