۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
  • کد خبر: 312934
وودمکنزی: تقاضای جهانی نفت افزایش می‌یابد

وودمکنزی پیش‌بینی کرد که تقاضای جهانی نفت خام با توزیع واکسن و بهبود اوضاع اقتصادی افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، مؤسسه مشاوره انرژی وود مکنزی روز پنجشنبه (نهم بهمن‌ماه) پیش‌بینی کرد که به دنبال افزایش تقاضا در پی شتاب گرفتن توزیع واکسن و چشم‌انداز بهتر اقتصادی تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی حدود هفت درصد افزایش می‌یابد.

انتظار می‌رود مجموع تقاضای سوخت‌های مایع در سال ۲۰۲۱ به‌طور میانگین روزانه ۹۶ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه باشد که روزانه ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه بیشتر از پارسال است، شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا سبب شوک بی‌سابقه تقاضای نفت شده است.

آن-لوئیز هیتل، معاون مدیرعامل وود مکنزی گفت: پیش‌بینی کوتاه‌مدت ما بر این مبناست که توزیع واکسن در طول سال ۲۰۲۱ شتاب گیرد و با توجه به چشم‌انداز اقتصاد کلان ما، انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی جهانی پنج درصد افزایش یابد.

بهبود تقاضای سوخت‌های مایع در جهان به سرعت توزیع واکسن‌ها و بهبود اقتصاد جهانی بستگی دارد.

در گزارش وود مکنزی تصمیم‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) بلاتکلیفی بزرگی نامیده شده است.

هیتل در این باره اظهار کرد: آیا اوپک پلاس می‌تواند هر ماه درباره توافق کاهش تولید مذاکره کند و به محدودیت تولید متعهد بماند؟ برای تعادل بازار در سال ۲۰۲۱ تا حدی محدودیت تولید نیاز است، اما بهبود تقاضا می‌تواند سبب کاهش پایبندی به توافق کاهش تولید شود.

این مؤسسه تصریح کرد: با وجود افزایش بالقوه تقاضای نفت انتظار می‌رود به دلیل همه‌گیری کرونا، کاهش تولید اوپک پلاس و افزایش ظرفیت‌ها، مصرف فرآورده‌ها در سال جاری میلادی اندک باشد.

پالایشگاه‌هایی که در معرض تهدید تعطیلی قرار دارند می‌توانند از تأسیسات خود برای تولید سوخت‌های مایع تجدیدپذیر به جای تبدیل شدن به پایانه، دوباره استفاده کنند و این کار می‌تواند به هدف شرکت‌های نفتی برای دستیابی به به صفر رساندن انتشار کربن کمک کند.

کد خبر 312934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =