فاز ۱۹ نخستین صادرکننده گاز مایع در سایت ۲ پارس جنوبی شد

مدیرعامل شرکت پتروپارس ایران از راه‌اندازی خط صادرات گاز مایع (ال‌پی‌جی) پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی به‌عنوان نخستین صادرکننده این محصولات با ارزش در سایت ۲ پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از گروه پتروپارس، سلمان خسروی این خطوط را یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین واحدهای پالایشگاهی دانست و عنوان کرد: با راه‌اندازی این خطوط شرکت پتروپارس نام خود را به‌عنوان نخستین صادرکننده این محصولات با ارزش در سایت ۲ پارس جنوبی ثبت کرد.

وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی این خطوط با تکیه بر توان داخلی و بدون دخالت شرکت‌های خارجی انجام شده است، گفت: با راه‌اندازی این خطوط، محصولات ارزشمند تولیدی و ذخیره‌شده بوتان و پروپان در مخازن واحد ۱۴۸/۱۴۷ به بندر خدماتی تمبک در سایت ۲ انتقال یافته تا از این پس شاهد صادرات محصولات گاز مایع پالایشگاه فاز ۱۹ از این بندر باشیم.

مدیرعامل شرکت پتروپارس ایران مجموع به‌کارگیری نیروی انسانی برای راه‌اندازی این طرح را ۴۰ هزار نفر ساعت عنوان کرد و افزود: اجزای این طرح شامل چهار دستگاه کمپرسور تبرید و چهار دستگاه مخزن ذخیره گاز مایع به همراه تجهیزات مربوطه متشکل از دو مخزن پروپان هر یک به گنجایش ۴۵ هزار مترمکعب و دو مخزن بوتان هر یک به گنجایش ۳۵ هزار مترمکعب است.

خسروی با بیان اینکه برای اتصال خطوط گاز مایع پالایشگاه فاز ۱۹ به بندر خدماتی تمبک از چهار خط انتقال ال‌پی‌جی هر یک به طول حدود چهار کیلومتر و در مجموع ۲.۱۵ کیلومتر استفاده شده است، گفت: در زمینه اجرای این عملیات نیز پیش از این دو خط انتقال برق ۳۳kV هر یک به طول ۵.۵ کیلومتر و خطوط برق و ابزار دقیق به طول تقریبی پنج کیلومتر تا بندر خدماتی تمبک اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده بود.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی در توسعه صنعت نفت و گاز تأکید کرد و گفت: پتروپارس تلاش می‌کند در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های خود ضمن حفظ کیفیت بالا، حداکثر بهره را از پیمانکاران و تولیدکنندگان داخلی ببرد.

کد خبر 312935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =