خوزستان در دوران تحریم‌ها شاهد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نفتی بود

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: در خوزستان و در همین ایام تحریم، سرمایه‌گذاری‌های بزرگی نظیر ایجاد پالایشگاه بزرگ گاز بیدبلند خلیج‌فارس انجام شده و بیشترین تعداد مجتمع‌های پتروشیمی در بندر ماهشهر احداث شده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری، روز یکشنبه (۱۲ بهمن‌ماه) در نشست اقتصاد مقاومتی استان خوزستان با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ورود شکوهمند و باعزت امام خمینی (ره) به میهن گفت: امیدوارم توفیق یابیم آرمان‌های امام راحل را که مقام معظم رهبری هم همواره بر آن تاکید داشته‌اند و در سه شعار اصلی مردم یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نهفته است، محقق کنیم.

وی به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: این سیاست‌ها در مقطعی که ازسوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد سیاست‌هایی جامع بود که مهم‌ترین ویژگی آن اجماع همه جریانات سیاسی، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور نسبت به این سیاست‌ها بوده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی سیاست‌هایی راهگشا هستند، تصریح کرد: برداشت برخی افراد از سیاست‌های اصل ۴۴ این بوده که بخش‌خصوصی اجازه رشد و پیشرفت داشته باشد و عده‌ای نیز بخش‌ خصوصی را افرادی زالوصفت می‌دانند که ثروت‌های کشور را می‌خورند و می‌بلعند.

جهانگیری ادامه داد: کسانی که تصور می‌کنند تحریم یک نعمت است در اشتباه هستند، زیرا تحریم اقتصاد را حبس می‌کند، اما برای پیشرفت باید به دنبال توسعه صادرات، واردات و همکاری‌های اقتصادی و دریافت فناوری از دنیا باشیم.

وی با بیان اینکه استان خوزستان از هر منظر می‌تواند در بخش اقتصاد مقاومتی الگو و نمونه باشد، عنوان کرد: ظرفیت درون‌زایی استان بسیار بالاست، زیرا خداوند همه نعمت‌ها و مزیت‌ها را به این استان عطا کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: منابع معدنی، نفت و گاز، آب فراوان، زمین حاصلخیز، مرزهای خشکی و دریایی و از همه مهم‌تر نیروی انسانی تحصیل‌کرده توانمند از جمله ظرفیت‌های مهمی است که می‌تواند در توسعه استان خوزستان نقشی پررنگ داشته باشد.

جهانگیری افزود: در خوزستان و در همین ایام تحریم، سرمایه‌گذاری‌های بزرگی نظیر ایجاد پالایشگاه بزرگ گاز بیدبلند خلیج‌فارس انجام شده، بیشترین تعداد مجتمع‌های پتروشیمی در بندر ماهشهر ساخته شده، اما در چهره مردم رضایتی متناسب با این حجم از سرمایه‌گذاری‌ها دیده نمی‌شود که به‌طور حتم دانشگاه‌ها باید در این باره تحقیق کنند، مسائلی در خوزستان بر زمین مانده که مردم را رنج می‌دهد، مسئله آب شرب با همه سرمایه‌گذاری‌ها دغدغه بعضی از مناطق استان شده است. نباید این‌گونه باشد که وقتی مردم به مسئولان کشور می‌رسند درخواست تأمین آب شرب داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما مکلف هستیم به‌خاطر خون شهدا کارآمدی نظام را بالا ببریم. دشمنان جمهوری اسلامی با پمپاژ اخبار منفی و تبلیغات می‌کوشند به مردم بگویند این نظام آینده‌ای ندارد و نمی‌تواند مشکلات را حل و فصل کند. این ظلم به نظام است، قطعاً علاوه بر اقدام‌های بسیاری که انجام شده می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم. این کشور ظرفیت‌های فراوانی دارد و اگر تحریم‌ها کنار برود ایران جاذبه‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد.

در این نشست، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان نیز گزارشی از وضع استان و عملکرد برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ارائه کرد و به تشریح چالش‌ها و پیشنهادها برای توسعه استان پرداخت.

بیژن زنگنه، وزیر نفت، کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی، علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده توسط دستگاه اجرایی متبوع خود ارائه کردند و به بیان برنامه‌ها و پیشنهادهایی برای توسعه استان خوزستان در زمینه‌های مختلف پرداختند.

کد خبر 312975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =