صنایع نفت و گاز از ظرفیت‌های مهم اقتصادی کشور هستند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی کشور بخش نفت، گاز و انرژی است و به دست آمدن هر نوع پیشرفت در تولید این بخش‌ها ستودنی است.

شهباز حسن‌پور بیگلری با اشاره به روند توسعه و افتتاح‌های پروژه‌های پرشمار در صنعت نفت طی سال‌های اخیر به خبرنگار شانا گفت: پیشرفت‌های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور پس از انقلاب اسلامی به هیچ عنوان با پیش از آن قابل مقایسه نیست، امروز این صنعت پیشران اقتصاد کشور است.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی کشور بخش نفت، گاز و انرژی است و به دست آمدن هر نوع پیشرفت در تولید در این بخش‌ها ستودنی است، آنچه باید مورد توجه قرار گیرد نحوه مصرف درآمدهای حاصله است، همچنین باید همه تلاش خود را به‌کار بگیریم تا سهم خود را در بازارهای جهانی نفت پس بگیریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه، صنعت پتروشیمی را یکی از مهم‌ترین صنایع کشور دانست و گفت: صنعت پتروشیمی می‌تواند الگوی خوبی برای اقتصاد کشور باشد. این صنعت پس از انقلاب شاهد تحولات بزرگی بوده است. با تقویت صنعت پتروشیمی توانستیم از خام فروشی فاصله بگیریم، نفت و گازی که سال‌ها به صورت خام می‌فروختیم را به فرآورده تبدیل کنیم و ارز ناشی از آن را به کشور بازگردانیم.

حسن‌پور بیگلری بر اجرای کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: مفهوم اقتصاد مقاومتی بالا بردن بازده تولید داخل است تا از این طریق ثروت و اشتغال پایدار ایجاد شود و از آنجا که در حوزه پتروشیمی ظرفیت بسیار خوبی داریم و بازارهای جهانی نیز استقبال خوبی از محصولات ایران دارد، بهتر است نسبت به گسترش صنعت پتروشیمی و ارائه تسهیلات و ساخت واحدهای جدید حرکت کنیم.

کد خبر 313098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =