طرح GTPP اسلام‌آباد غرب اشتغال‌زایی زیادی به همراه دارد

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب، گفت: اجرای این طرح هم در دوره ساخت و بهره‌برداری اشتغال‌زایی زیادی به همراه خواهد داشت.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری که امروز (شنبه، ۱۸ بهمن‌ماه) به‌منظور افتتاح چند طرح و پروژه مهم وارد استان کرمانشاه شده است در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگاران، استان کرمانشاه را از استان‌های پراستعداد کشور برشمرد و گفت: کرمانشاه خاستگاه اصلی تمدن قدیمی ایران است که آثار زیبایی برای بازدید و گردشگری در این استان وجود دارد و طبیعت و آب و هوایش ظرفیت آن را دارد که به یکی از قطب‌های گردشگری کشور بدل شود.

وی افزود: استان کرمانشاه از استعدادهای فراوانی برای رشد و توسعه برخوردار است و نیروی انسانی تحصیل‌کرده و زحمت‌کش این استان می‌توانند استعدادهای استان، نظیر منابع طبیعی نفت و گاز را که به وفور در این استان وجود دارد در مسیر رشد و توسعه قرار دهند.

معاون اول رئیس جمهوری با یادآوری اینکه سفرهای پیشین به استان کرمانشاه با محوریت موضوع تلخ زلزله بوده است، تصریح کرد: زلزله آسیب‌های جدی به استان وارد کرد، البته گام‌های خوبی نیز در مسیر بازسازی برداشته شده است.

جهانگیری، هدف از سفر خود به استان کرمانشاه را بررسی مشکلات استان و رفع موانع پیش روی برنامه‌های پیش‌بینی شده برای توسعه عنوان کرد و گفت: متأسفانه استان کرمانشاه در بعضی از شاخص‌های توسعه نظیر بیکاری رتبه پایین‌تری نسبت به دیگر استان‌ها دارد که برای جبران این کاستی‌ها باید کارهای بزرگ و اقدام‌های مؤثری انجام شود.

وی با بیان اینکه در این سفر بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان طرح عمرانی و اقتصادی به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: این رقم سرمایه‌گذاری نوید خوبی برای توسعه استان، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی خواهد بود.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب که در این سفر انجام خواهد شد، افزود: مدت‌ها در کشور آرزو بود که بتوانیم به‌صورت مستقیم از گاز به پلی‌پروپیلن برسیم که ماده اولیه بسیار مهمی برای صنایع پایین‌دستی پتروشیمی است.

جهانگیری ادامه داد: این طرح با ۵۴۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در اسلام‌آباد غرب آغاز می‌شود و برای نخستین بار است که چنین طرحی در کشور اجرا می‌شود و دانش آن متعلق به ایران است.

وی گفت: اجرای این طرح در دوره ساخت و بهره‌برداری اشتغال‌زایی زیادی به همراه خواهد داشت. برای ده‌ها و صدها کارخانه پایین‌دستی پتروشیمی ماده اولیه تأمین خواهد کرد که می‌تواند آغاز تحول بزرگی در منطقه باشد.

کد خبر 313197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =