تفاهم‌نامه پیچیده‌ترین کاتالیست صنعت پِت امضا می‌شود

مدیرعامل پتروشیمی تندگویان از امضای تفاهم‌نامه یکی از پیچیده‌ترین کاتالیست‌های صنعت پِت با یک شرکت دانش‌بنیان در جریان برگزاری دومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در کیش خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سیدرضا قاسمی‌شهری در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با بیان این مطلب گفت: این کاتالیست از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان و در شرایط سخت تحریم‌ها ساخته شده است. ساخت این کاتالیست تا پیش از این به‌دلیل فناوری بسیار بالای آن در اختیار چند شرکت محدود بود که اکنون سازندگان ایرانی موفق به ورود در این عرصه شده‌اند.

وی افزود: اگرچه نمی‌توان منکر فشار ناشی از تحریم‌ها و کرونا بر فعالیت‌های صنعت پتروشیمی شد با این حال اجازه نداده‌ایم این عوامل اثر منفی بر تولید بگذارد.

مدیرعامل پتروشیمی تندگویان با بیان اینکه پتروشیمی تندگویان در سه ماه گذشته با همه محدودیت‌های ناشی از تحریم و کووید-۱۹ بالاترین رکورد تولید را ثبت کرده است، ادامه داد: انتظار داریم تولید این شرکت سال آینده با اضافه شدن حداقل سه گرید جدید به سبد محصولات این شرکت افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

قاسمی‌شهری تصریح کرد: در دو سال گذشته موفق شدیم تعمیرات اساسی پتروشیمی تندگویان را بدون توقف واحدها انجام دهیم که این امر با استفاده از توانمندی کارشناسان و مهندسان ایرانی انجام شد و توانستیم بسیاری از قطعات، مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها را داخل کشور بسازیم.

وی پتروشیمی تندگویان را یک شرکت منحصر به فرد در منطقه و حتی در دنیا به لحاظ بزرگی دانست که همه زنجیره تولید را در اختیار دارد، گفت: در سال گذشته توانستیم ظرفیت‌های خالی تولیدمان را از ۶۷ درصد سال ۹۷ به ۸۴ درصد درسال ۹۹ برسانیم.

مدیرعامل پتروشیمی تندگویان محصول پت را که پتروشیمی تندگویان تنها تولیدکننده این محصول در کشور است، محصولی استراتژیک در کشور و منطقه دانست و افزود: نه تنها در عرضه این محصول در کشور با کمبود مواجه نیستیم، بلکه چنانچه شرایط مهیا باشد می‌توانیم آن را صادر کنیم.

قاسمی‌شهری ادامه داد: البته چنانچه سامانه بهین‌یاب کار خود را به‌درستی انجام دهد، مطمئن باشید هیچ کمبودی در عرضه این محصول در کشور نداریم و تولید داخلی پاسخگوی نیاز داخل است. منتهی زمانی که شرکت‌های کاغذی در این عرصه فعالیت می‌کنند طبیعی است که رانت هم ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه پتروشیمی تندگویان امسال تمام تولیدهای خود را به بازار داخل عرضه کرده و هیچ صادراتی نداشته است، افزود: هدف نخست پتروشیمی تندگویان تأمین بازار داخل است و پس از آن در صورتی که با مازاد بر عرضه مواجه شود می‌توانیم محصول را صادر کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی تندگویان گفت: با توجه به منحصربه‌فرد بودن محصولات این شرکت در منطقه، نگران بازاریابی آن نیستیم و مشتری‌های خاص خود را داریم و می‌دانیم از چه مسیرهایی محصولات خود را به فروش برسانیم.

چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با شعار «کسب‌وکار جهانی» یکشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد و امروز (۲۲ بهمن‌ماه) به کار خود پایان داد.

کد خبر 313474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =