کمپرسور واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز پالایشگاه تهران راه‌اندازی شد

کمپرسور واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز پالایشگاه تهران با تکیه بر دانش و تخصص کارکنان این پالایشگاه پس از بازسازی کامل، با موفقیت راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از پالایشگاه تهران، ‌با توجه به ضرورت عملیاتی شدن کمپرسور ۴۱۷۰۱ الف و حضور نداشتن کارشناسان شرکت اتریشی LMF به‌عنوان سازنده این کمپرسور، در پی شیوع بیماری کرونا، تصمیم گرفته شد عملیات نصب و راه‌اندازی کمپرسور با نظارت و سرپرستی کارشناسان پالایشگاه تهران و همکاری کارشناسان شرکت تاپکو و با مشاوره اینترنتی شرکت LMF اتریش انجام شود.

با برنامه‌ریزی دقیق و رعایت اصول ایمنی بازسازی کمپرسور ۴۱۷۰۱ الف از اواخر مهرماه ۹۹، عملیات نصب و راه‌اندازی کمپرسور در چهار فاز با حضور گروه‌هایی از اداره‌های تعمیرات (ماشینری، برق، ابزار دقیق، گارگاه مرکزی و...)، بهره‌برداری و  ستادی اجرایی شد.

براساس این گزارش، سود خالص کارکرد این واحد به ازای یک روز با خوراک ۵۳ هزار بشکه، معادل ۲۶۵ هزار دلار است، این در حالی است که ارزش افزوده هر بشکه خوراک این واحد پنج دلار است.

برای تعمیر این کمپرسور در صورتی‌ که کمپرسور یدکی نداشته باشد، واحد چهار روز از سرویس خارج می‌شود که هزینه آن یک میلیون و ۶۰ هزار دلار می‌شود و خوشبختانه با نصب و راه‌اندازی این کمپرسور دیگر نیازی به بستن این واحد نیست.

واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز پالایشگاه تهران جزء واحدهای موافق محیط زیست است که محصول راهبردی آن گازوییل یورو ۵ با گوگرد بسیار کم و حدود زیر ۱۰ پی‌پی‌ام است که افزون بر صرفه‌جویی ارزی، دانش نصب کمپرسورهای عظیم در این شرکت نهادینه شده و کارشناسان متخصص این شرکت می‌توانند نسبت به نصب و راه‌اندازی این نوع کمپرسورها در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های دیگر هم در صورت نیاز اقدام کنند.  

واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز GHDS با ظرفیت اسمی ۵۳۰۰۰ بشکه در روز برای تولید نفت‌گاز با استاندارد یورو ۷ به‌کار گرفته می‌شود، به این ترتیب که نفت‌گاز سبک، نفت‌گاز سنگین و نفتای امتزاج حاصل از واحدهای تقطیر از این واحد عبور و مشتقات گوگردی و ازت‌دار آن تحت فشار و دمای بالا و در مجاورت کاتالیست تصفیه و نفت‌گاز با میزان گوگرد کمتر از ۱۰ پی‌پی‌ام تولید می‌شود. 

کد خبر 313645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =