۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
  • کد خبر: 313706
صادرات گازپروم به فرانسه ۱.۵ برابر شد

صادرات گاز شرکت گازپروم روسیه به فرانسه از ابتدای سال تاکنون یک و نیم برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، شرکت گازپروم روسیه روز سه‌شنبه (۲۸ بهمن‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که صادرات گاز به فرانسه از ابتدای سال تاکنون افزایش یافته و حدود یک و نیم برابر شده است. این در حالی است که ذخیره‌سازی موجود در مخازن زیرزمینی فرانسه به زیر ۳۰ درصد رسیده است.

گاز پروم اظهار کرد: تقاضای گاز طبیعی در کشورهای اروپایی هم‌زمان با زمستان سرد در حال افزایش است، در حالی که ذخایر موجود در تأسیسات ذخیره‌سازی زیرزمینی اروپا رو به کاهش است.

براساس داده‌های اپراتور زیرساخت گاز اروپا، ذخیره‌سازی گاز در مخازن زیرزمینی فرانسه کاهش یافته و به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است.

گازپروم هفته گذشته اعلام کرد که آلمان در ۱۰ روز نخست ماه فوریه خرید گاز از روسیه را در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۷.۸ درصد افزایش داده و افزود که زمستان سرد سبب افزایش تقاضای گاز در اروپا شده است.

این هلدینگ پیش از این اعلام کرده بود که صادرات گاز گازپروم به کشورهای غیر عضو سازمان کشورهای مستقل همسود (CIS) از یکم ژانویه تا ۱۵ فوریه، ۳۶.۵ درصد معادل ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است و به ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب رسید. به‌طور ویژه، واردات مصرف‌کنندگان عمده گاز روسیه مانند آلمان (۳۵.۵ درصد)، ترکیه (۳۰.۵ درصد)، ایتالیا (۱۱۲.۷ درصد)، فرانسه (۴۳.۷ درصد)، لهستان (۶۳.۷ درصد) و هلند (۸.۴ درصد) افزایش یافته است.

کد خبر 313706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =