بهره‌برداری از تأسیسات ایمنی مرکز سوخت‌گیری هواپیمایی اهواز

تأسیسات ایمنی مرکز سوخت‌گیری هواپیمایی فرودگاه بین‌المللی شهید قاسم سلیمانی اهواز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز، نعمت‌الله نجفی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در آیین بهره‌برداری از این تأسیسات که جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند، گفت:  برای خرید و نصب تجهیزات آتش‌نشانی این مرکز سوخت‌گیری هواپیمایی  ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: این مجموعه شامل چهار مخزن ذخیره‌سازی آب به مقدار ۲۳۰ هزار لیتر، پمپ فشار قوی و همچنین تجهیزات ایمنی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح، ضریب ایمنی این مرکز سوخت‌گیری هواپیمایی ارتقا می‌یابد و در صورت وقوع آتش‌سوزی در تأسیسات سوخت‌گیری، آتش در کوتاه‌‎ترین زمان مهار می‌شود.

بر اساس این گزارش، در حاشیه مراسم بهره‌برداری از تاسیسات آتش‌نشانی این مرکز سوخت‌گیری هواپیمایی، تمرین مهار آتش در این مرکز با موفقیت انجام شد.

فاضل عبیات، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان نیز با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی شهید سلیمانی اهواز از فرودگاه‌های مهم کشور با ترافیک بالا است، گفت: راه‌اندازی تأسیسات ایمنی و آتش‌نشانی این مرکز سوخت‌گیری هواپیمایی، زمان مدیریت حوادث احتمالی را کوتاه می‌کند و جلو بروز خسارت به دیگر تأسیسات این فرودگاه را نیز می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تجهیزات این فرودگاه منطبق با استانداردهای جهانی است، اظهار کرد: راه‌اندازی تأسیسات ایمنی و آتش‌نشانی مرکز سوخت‌گیری هواپیمایی فرودگاه از شاخص‌های مهم کارکردی فرودگاه به‌شمار می‌رود که با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز و اداره کل فرودگاه‌های خوزستان اجرا شده است.

کد خبر 314028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =