افزایش تولید اوپک در گرو واکسیناسیون کرونا و بهبود تقاضای نفت

وزیر انرژی امارات متحده عربی اعلام کرد که افزایش تولید روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه‌ای اوپک در ماه آوریل به موفقیت در واکسیناسیون کرونا و بهبود تقاضای جهانی نفت بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری پلتس از دوبی، سهیل المزروعی اعلام کرد که توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) برای افزایش تولید روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خام در ماه آوریل به موفقیت‌آمیز بودن واکسیناسیون ویروس کرونا و تأثیر آن بر تقاضا بستگی دارد.

وی در پاسخ به ایمیل پایگاه خبری گلف اینتلیجنس گفت: اینکه بازار بتواند این یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز اوپک را در ماه آوریل جذب کند، به موفقیت واکسیناسیون و چگونگی تأثیر آن بر بهبود تقاضا بستگی دارد.

وزیر انرژی امارات افزود: باید فراتر از توازن عرضه و تقاضا به ذخیره‌سازی‌هایی که ممکن است در سال ۲۰۲۱ ایجاد شود نگاه کنیم و هنوز در تلاش هستیم آنها را به سطح عادی برسانیم.

قرار است وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک پلاس چهارم مارس (۱۴ فوریه) درباره تولید نفت این ائتلاف در ماه آوریل تصمیم‌گیری کنند، این نشست پس از پیشنهاد کمیته نظارتی این ائتلاف در سوم ماه فوریه مبنی بر تثبیت تولید و اعمال نکردن افزایش تدریجی تولید ۵۰۰ هزار بشکه‌ای برنامه‌ریزی‌شده، برگزار می‌شود.

عربستان سعودی پیش‌تر اعلام کرده بود که تولید خود را در ماه‌های فوریه و مارس داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهد.

مشخص نیست که آیا این کاهش تولید روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه‌ای به یک‌باره برای ماه آوریل بازگردانده می‌شود یا خیر.

کد خبر 314121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =