عملیات اجرایی طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان زیلایی آغاز شد

عملیات اجرایی طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان زیلایی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با برپایی نخستین دکل برای حفر ۹ حلقه چاه آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، عملیات حفاری چاه شماره ۲۰ به عنوان نخستین چاه طرح توسعه میدان زیلایی ازسوی شرکت گلوبال پتروتک کیش به‌عنوان پیمانکار طرح آغاز شد و هم‌زمان احداث خط لوله جریانی برای تولیدی کردن چاه نیز در حال اجراست.

طرح توسعه میدان زیلایی که در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان قرار دارد، شامل حفاری ۹ حلقه چاه جدید و اجرای پنج پروژه روسطحی است.

توسعه چندراهه لالی عنبر، توسعه چندراهه زیلایی ۶ و احداث تفکیک‌گر و چندراهه جدید واحد بهره‌برداری هفت شهیدان از جمله پروژه‌های روسطحی این طرح هستند.

هم‌زمان با آغاز حفاری چاه شماره ۲۰، مقدمات لازم برای حفاری چاه شماره ۲۱ میدان زیلایی در حال اجراست.

بر اساس این گزارش، طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان زیلایی یکی از بسته‌های کاری طرح توسعه ۲۸ مخزن در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که قرارداد آن مردادماه امسال میان این شرکت و شرکت گلوبال پتروتک کیش امضا شد.

طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت در قالب ۳۳ بسته کاری در گستره فعالیت سه شرکت تابع شرکت ملی نفت ایران (شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران) در محدوده جغرافیایی هفت استان کرمانشاه، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس و هرمزگان تعریف شده است.

منابع مالی مورد نیاز این طرح با اتکا به درآمد حاصل از افزایش تولید نفت در بسته‌های کاری تعریف شده و از طریق انتشار اوراق مشارکت در بازار سرمایه تأمین می‌شود.

همگام با برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت تولید نفت، هدف اصلی از تدوین و اجرای این طرح، حفظ جریان کار و اشتغال در میان پیمانکاران و سازندگان ایرانی صنعت نفت است و به این منظور، ضمن بهره‌مندی صرف از توان پیمانکاران ایرانی، ‌فهرستی از کالاهای پرمصرف طرح که امکان ساخت داخل آنها وجود دارد تهیه و در قراردادهای مربوطه گنجانده شده است و پیمانکاران صرفاً ملزم به سفارش‌ اقلام این فهرست به شرکت‌ها و کارخانه‌های داخلی هستند. پیش‌بینی می‌شود در پایان اجرای بسته‌های کاری این طرح، سهم ساخت داخل بالغ بر ۸۰ درصد باشد.

عمل به وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی نیز با اختصاص چهار درصد از مبلغ هر قرارداد به انجام پروژه‌های عام‌المنفعه در محدوده اجرای هر پروژه لحاظ شده است که اقدام‌های مربوطه در این زمینه با هماهنگی مقام‌های استانی انجام می‌شود.

کد خبر 314332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =