اجرای بهینه عملیات عمرانی در ۲ حلقه چاه زاگرس جنوبی

عملیات عمرانی دو حلقه چاه در میدان‌های گازی تابناک و دالان پیش و پس از استقرار دکل حفاری ازسوی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی انجام شد و صرفه‌جویی ۱۵ میلیارد ریالی را به‌دنبال داشت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، علی منتصری، سرپرست مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: به‌دلیل شرایط اضطراری پیش‌آمده و ضرورت تعمیر هر چه سریع‌تر چاه‌های شماره ۱۴ دالان و شماره یک تابناک، اجرای این پروژه‌ها بدون حضور پیمانکار به‌صورت اضطراری به مهندسی و ساختمان واگذار شد که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان و استفاده از برخی ماشین‌آلات مناطق عملیاتی بدون افزایش بار مالی انجام و افزون بر اتمام پروژه در موعد مقرر، صرفه‌جویی ۱۵ میلیارد ریالی در اجرای پروژه نیز حاصل شد.

وی افزود: عملیات عمرانی پیش و پس از استقرار دکل تعمیراتی با استفاده از توان پیمانکاران داخلی و نظارت مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی روی چهار حلقه چاه دیگر با حدود ۴۱ میلیارد ریال هزینه امسال انجام شد.

سرپرست مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی درباره فعالیت‌های انجام‌شده در این پروژه‌ها تصریح کرد: مراحل انجام این پروژه‌ها شامل برداشتن و استقرار دوباره تسهیلات سرچاهی و حصار اطراف چاه، جانمایی تانکرهای ذخیره سوخت، احداث و ایزولاسیون گودال گل، ساخت سپتیک‌های مورد نیاز و آماده‌سازی محل کمپ استراحت با رویکردهای زیست‌محیطی است.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با مرکزیت شیراز از شرکت‌های بهره‌بردار زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که تولید نفت و گاز این شرکت را از پنج منطقه عملیاتی آغار و دالان، نار و کنگان، پارسیان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت‌آباد به‌عهده دارد.

کد خبر 314450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =