۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
  • کد خبر: 314473
بهره‌مندی ۹۶ درصدی روستاهای اردبیل از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از گازرسانی به بیش از ۱۹ هزار مشترک جدید در این استان و بهره‌مندی ۹۶ درصدی روستاهای اردبیل از گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سردار اسماعیلی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۱ هزار و ۹۰۶ متر شبکه گاز طبیعی به شبکه سراسری گاز متصل شده، گفت: با حساب این مقدار شبکه‌گذاری در استان، شبکه توزیع گاز طبیعی از ابتدای تأسیس تاکنون به بیش از ۹ هزار و ۸۴۷ کیلومتر رسیده که از این مقدار بیش از ۲ هزار و ۸۴۹ کیلومتر شبکه‌گذاری در شهرها و بیش از ۶ هزار و ۹۹۸ کیلومتر شبکه‌گذاری در روستاهای استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این حجم شبکه‌گذاری در استان در سال ۹۹ و تا پایان بهمن‌ماه برای گازرسانی به ۶۲ روستا و تعداد ۵۷ واحد صنعتی انجام شده است، تصریح کرد: این مقدار شبکه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل افزود: از ابتدای امسال تاکنون همچنین ۱۹۲۱۱ مشترک جدید گاز طبیعی در استان به جمع مصرف‌کنندگان گاز طبیعی افزوده شده که با حساب این تعداد مشترک جذب‌شده در استان، تعداد کل مشترکان گاز طبیعی استان اردبیل به بیش از ۵۰۸ هزار مشترک رسید که از این تعداد بیش از ۳۷۲ هزار مشترک در شهرها و بیش از ۱۳۶ هزار مشترک در روستاهای استان از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

اسماعیلی با بیان اینکه بیش از ۶۲ درصد اشتراک‌های جدید مربوط به شهرهای استان بوده است، گفت: شهرهای اردبیل و پارس‌آباد به ترتیب دارای بیشترین تعداد مشترکان جدید گاز امسال هستند.

وی یادآور شد: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد و در جمعیت روستایی ۹۶ درصد است و تا پایان سال آینده نیز با بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی به ۱۱۰ روستای دیگر همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 314473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =