۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
  • کد خبر: 314489
آزمایشگاه تشخیص طبی در عسلویه افتتاح شد

آزمایشگاه تشخیص طبی با حمایت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و شرکت‌های مستقر در عسلویه راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سیدمهدی هاشمی، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در آیین افتتاح آزمایشگاه تشخیص پزشکی در منطقه عسلویه گفت: راه مقابله با کرونا اتخاذ رویکردی علمی و فراگیر است، به‌طوری که همه مردم و نهادها باید برای رعایت آن تلاش کنند تا این بیماری ریشه‌کن شود.

وی افزود: خوشبختانه با ورود واکسن به کشور این امیدواری وجود دارد تا یک سال آینده این بیماری ریشه‌کن شود، اما تا ریشه‌کنی این بیماری همه مردم باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وحید مالکی، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر نیز در آیین افتتاح آزمایشگاه تشخیص طبی عسلویه با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا گفت: ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی، محدودیت‌های ورود افراد از مناطق پرخطر و غربالگری از مهم‌ترین راه‌های مقابله با این بیماری است و امیدواریم با همراهی مردم و مسئولان از موج بعدی کرونا به سلامت عبور کنیم.

وی افزود: صدور مجوزهای تردد موردی برای افراد ضروری و دورکار می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به این بیماری در مناطق عملیاتی کمک کند، ضمن آنکه همه افراد ملزم به حفظ فاصله اجتماعی در محیط کار هستند.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر گفت: در این آزمایشگاه افزون بر انجام تست  real time quantitative PCR، شرایط آزمایش  Conventional PCR هم فراهم شده است تا بتوان از امکانات آن برای انجام تست‌های شایع دیگر هم استفاده کرد.

مالکی تصریح کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این آزمایشگاه و کمک به فرآیند شناسایی در زنجیره انتقال بیماری و پیشگیری، تعداد مبتلایان به کرونا در استان کمتر شود.

آزمایشگاه تشخیص طبی عسلویه در ساختمانی با مساحت ۲۵۰ مترمربع در شرقی‌ترین نقطه پتروشیمی‌های عسلویه و در مجاورت بندر شیرینو تأسیس شده است. این آزمایشگاه شامل دو بخش (Pre Pcr محدوده فشار مثبت) و (Post pcr محدوده فشار منفی) است که همه ضوابط و استانداردهای بین‌المللی در آن رعایت شده است. رقمی بالغ بر ۲ میلیارد تومان در زمینه بازسازی فضای فیزیکی مورد نیاز و خرید تجهیزات غیرپزشکی از سوی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و همچنین مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان نیز در زمینه هزینه خرید تجهیزات پزشکی از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت هزینه شده است.

کد خبر 314489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =