۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
  • کد خبر: 314589
خط لوله جریانی چاه ۱۰۱ آزادگان جنوبی پاکسازی شد

خط لوله جریانی چاه شماره ۱۰۱ میدان نفتی آزادگان جنوبی مرمت و با تلاش کارکنان شرکت نفت و گاز اروندان، آلودگی پیرامون محل نشتی لوله در تالاب هورالعظیم پاکسازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، جهانگیر پورهنگ گفت: این خط لوله روز جمعه دچار نشتی شد که بلافاصله با اطلاع از موضوع، همه امکانات این شرکت و شرکت متن در منطقه برای جلوگیری از آلودگی تالاب به‌کارگیری شد.

وی افزود: ابتدا جریان نفت چاه ۱۰۱ متوقف شد و گروه‌های عملیاتی تعمیر خط لوله و اچ‌اس‌ئی به موازات آن پاکسازی سریع آلودگی در محل نشتی را در دستور کار قرار دادند و اصل سرعت، کیفیت و ایمنی‌سازی خط و دفع آلودگی سطحی در این موقعیت، با توجه به اهمیت تالاب با استفاده از تجهیزات لازم از جمله بوم جاذب ترکیبات نفتی به مرحله اجرا درآمد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان اظهار کرد: بخشی از گستره عملیاتی این شرکت در غرب کارون در تالاب هورالعظیم تمرکز دارد و از این رو حفظ اکوسیستم آب، خاک و هوا در این موقعیت با توجه به اهمیت این تالاب بین‌المللی با جدیت و حساسیت بالا مورد اهتمام شرکت نفت و گاز اروندان به‌عنوان بهره‌بردار و متولی تولید و شرکت مهندسی و توسعه نفت به‌عنوان مجری طرح توسعه میدان‌های مشترک در غرب کارون قرار دارد.

پورهنگ با اشاره به بازرسی فنی خطوط لوله در منطقه اظهار کرد: در این زمینه مقرر شد گروه‌های بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت به‌طور ویژه و خارج از بررسی‌ها و تست‌های دوره‌ای، خطوط جریانی و انتقال را از نظر ایمنی ارزیابی فنی کنند.

کد خبر 314589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =