تولید ناخالص داخلی با نفت، ۲.۲ درصد رشد داشته است

سخنگوی دولت گفت: در ۹ ماه سال ۹۹، تولید ناخالص داخلی با نفت ۲.۲ درصد رشد داشته، این در حالی است که در ۱۵ سال گذشته پیش از تحریم، میانگین درآمد ارزی ۴۵ میلیارد دلار بوده و امسال ما ۱۰ درصد آن درآمد ارزی داشته‌ایم.

به گزارش شانا، علی ربیعی، روز سه‌شنبه (۲۶ اسفندماه) در نشست خبری با بیان اینکه هم دولت و هم مردم سالی نسبتاً سختی را پیش سر گذاشتند، گفت: آثار تحریم و جنگ اقتصادی در سال ۹۸ به اوج خود رسید. دولت به نمایندگی از مردم همه تلاش خود را به کار بسته است تا با وجود ناملایمات داخلی و فشارهای بی‌حد و حساب خارجی به فکر امروز ایرانیان باشد. ما واقفیم که جنگ اقتصادی و همراه شدن آن با کرونا در سال ۹۹ فشار زیادی بر دهک‌های پایین اجتماعی وارد کرده است.

وی با اشاره به گزارش اخیر بانک مرکزی درخصوص شاخص‌های اقتصادی، افزود: بنابر گزارش بانک مرکزی در ۹ ماه سال ۹۹، در بخش کشاورزی ۴.۶ درصد، در بخش نفت ۳.۲ درصد و در بخش صنایع و معادن ۶ درصد رشد مثبت داشته‌ایم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ۲۹ اسفندماه هفتادمین سالگرد ملی شدن صنعت نفت برای ملت ما یادآور حماسه‌ای بزرگ اما ناتمام ملی است، تصریح کرد: لایحه ملی شدن صنعت نفت کنترل این دارایی بزرگ ملی را به‌صراحت همسو با کمک به صلح جهانی معرفی می‌کرد، اما اتحاد آمریکا - انگلیس با توسل به حربه خطر کمونیستی، عملیات کودتا را شکل داد.

ربیعی عنوان کرد: امروز خوشبختانه آن خط مقاومت ملی نافرجام در برجام به فرجام و کمال خودش رسیده است. دیپلماسی انرژی هسته‌ای همپای اصل آن انرژی ضرور برای توسعه اقتصادی به پیش می‌رود و به یمن برجام حربه ایران‌هراسی و جعل خطر ایران اتمی، کارآمدی خود را از دست داده است. ماهیت صلح‌آمیز مقاومت و عزم ملی برای توسعه و پیشرفت اقتصادی و علمی همان حلقه مفقوده‌ای است که امروزه به یمن دیپلماسی برجامی و همکاری ایران حاصل شده است.

کد خبر 314703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =