آمادگی نفت و گاز آغاجاری برای بازگشت به تولید حداکثری

امکان دریافت ۳۰ هزار بشکه نفت نمکی و شرایط بازگشت به تولید حداکثری با پایان کار تعمیرات اساسی مخزن ثقلی مارون ۲ برای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری مهیا شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، پژمان قضائی‌پور، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: مخزن ائتلاف‌کننده ثقلی نمکزدایی مارون ۲ نقش بسیار مهمی در فرآورش نفت نمکی میدان‌های مارون۲ و آغاجاری را دارد.

وی افزود: این مخزن با گنجایش ۲۷ هزار مترمکعب، بزرگترین مخزن در حوزه عملیاتی شرکت آغاجاری است که پس از ۱۰ سال برای تعمیر اساسی از سرویس خارج شد و مصادف با روز ملی شدن صنعت نفت با همت و تلاش مشترک مدیریت تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات فرآیندی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب (اداره تعمیرات اساسی آغاجاری) و مجموعه‌های عملیاتی و فنی مهندسی شرکت آغاجاری، تعمیرات اساسی آن پایان یافت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری یادآور شد: با عملیاتی شدن این مخزن ثقلی، روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت نمکی به تولید افزوده می‌شود.

قضائی‌پور ضمن اشاره به انجام تعمیرات اساسی کم سابقه و گسترده گفت: شرکت آغاجاری در سالی که سپری شد، با بهره‌گیری از فرصت کاهش تکلیفی، اقدام‌های گسترده و مهمی را برای ایمن‌سازی تأسیسات و خطوط لوله به سرانجام رسانده است و اکنون آمادگی کامل را برای تولید حداکثری ایمن و پایدار دارد.

کد خبر 314768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =