اعضای اوپک‌پلاس با افزایش تدریجی عرضه نفت موافقت کردند

وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس با افزایش تدریجی افزایش تولید برای ماه‌های مه، ژوئن و ژوئیه سال ۲۰۲۱ میلادی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، ۲۳ تولیدکننده عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک‌ پلاس امروز (پنجشنبه، ۱۲ فروردین‌ماه) در پانزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی این ائتلاف از طریق ویدئوکنفرانس با افزایش تولید روزانه ۳۵۰ هزار بشکه‌ای تولید برای ماه مه، ۳۵۰ هزار بشکه‌ای برای ماه ژوئن و ۴۵۰ هزار بشکه‌ای برای ماه ژوئیه موافقت کردند.

بر اساس این تصمیم، مقدار کاهش تولید اعضای اوپک پلاس در ماه مه ۲۰۲۱ به ۶ میلیون و ۵۵۰، در ماه ژوئن امسال به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه و در ماه ژوئیه سال جاری میلای به ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

در نشست امروز اعلام شد کاهش داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای عربستان به‌صورت تدریجی در سه ماه مه، ژوئن و ژوئیه به ترتیب ۲۵۰ هزار بشکه در روز، ۳۵۰ هزار بشکه در روز و ۴۰۰ هزار بشکه در روز وارد بازار می‌شود و در ماه ژوئیه رقم کاهش داوطلبانه تولید این کشور به صفر خواهد رسید.

اعضای اوپک پلاس همچنین در این نشست تصمیم گرفتند نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پلاس (JMMC) و شانزدهمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس ۲۸ آوریل (هشتم اردیبهشت‌ماه) برای بررسی تازه‌ترین تحولات برگزار شود.

کد خبر 314884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =