شرایط مطلوب بازار و تقاضای نفت نسبت به یک ماه گذشته

معاون نخست‌وزیر روسیه شرایط بازار و تقاضای نفت را نسبت به یک ماه گذشته مطلوب ارزیابی کرد و گفت: انتظار داریم اقتصاد جهانی ۵ درصد و تقاضای روزانه نفت ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در ۲۰۲۱ افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، الکساندر نواک، امروز (پنجشنبه، ۱۲ فروردین‌ماه) در پانزدهمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) نگاه اوپک پلاس را با توجه به تغییرات بازار نفت مثبت ارزیابی کرد و افزود: امروز باید درباره شرایط بازار بحث و تصمیم‌های لازم را با توجه به شرایط بازار اتخاذ کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ما همیشه بازار نفت و تحولات مربوط به آن را با دقت دنبال می‌کنیم و براساس آن تصمیم‌های لازم را می‌گیریم، تصریح کرد: هر کاری که لازم است برای توازن در بازار نفت انجام می‌دهیم.

معاون نخست‌وزیر روسیه ضمن قدردانی از اعضای اوپک پلاس برای همکاری و تصمیم‌های که از ابتدای سال تاکنون گرفتند، ادامه داد: از عربستان سعودی به‌دلیل کاهش تولید داوطلبانه روزانه یک‌ میلیون بشکه‌ای که کمک زیادی به  ثبات بازار نفت کرد، قدردانی می‌کنم.

نواک شرایط بازار و تقاضای نفت را نسبت به یک ماه گذشته مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ترجیح می‌دهیم بهبود اقتصادی را پس از ویروس همه‌گیر کرونا  دنبال کنیم. انتظار داریم اقتصاد جهانی ۵ درصد و تقاضای جهانی نفت ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در ۲۰۲۱ افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تعداد افرادی که واکسن کرونا در جهان دریافت کردند در حال افزایش است و این موضوع سبب خوش‌بینی برای بازار نفت است، تأکید کرد:  البته باید بازار و تحولات آن را به‌دلیل موج‌های جدید کرونا و تداوم شیوع ویروس همه‌گیر کرونا به‌دقت دنبال کنیم و اجازه ندهیم بازار با مازاد عرضه روبه‌رو شود.

۲۳ تولیدکننده عضو اوپک پلاس با پایان نشست افتتاحیه هم‌اکنون برای تصمیم‌گیری درباره تولید نفت در ماه‌های آینده سال ۲۰۲۱ پشت درهای بسته گفت‌وگو می‌کنند.

کد خبر 314881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =