افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به ۴۳ روستای آذربایجان غربی

آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به ۴۳ روستای استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا شیخی، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی در آیین کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی خوی با حضور مسئولان استانی، اظهار کرد: پروژه‌های گازرسانی در ۳۸ روستای این شهرستان در سه محور ولدیان، کلوانس و زاویه برای زیر پوشش رفتن ۴ هزار خانوار این روستاها که شامل ۱۳ درصد جمعیت روستایی خوی است، کلنگ‌زنی می‌شوند.

وی افزود: برای این پروژه‌ها در مجموع ۲۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری شده و کلنگ‌زنی طرح‌های این ۳۸ روستا، آغاز عملیات اجرایی گازرسانی‌ها در سال ۱۴۰۰ است که امیدواریم امسال نیز بتوانیم در زمینه گازرسانی عملکرد خوبی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌ غربی در ادامه با بیان اینکه پیمانکاران گازرسانی به ۱۵ روستای بدلان خوی با حدود ۱۰ درصد از جمعیت روستایی شهرستان همچنین شهر قطور تا پایان فروردین‌ماه تعیین می‌شود، تصریح کرد: ۲۱ روستا نیز در مسیر شهر قطور گازرسانی می‌شود که با اجرایی شدن آنها، ۱۰ درصد از جمعیت این روستاها از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند تا جمعیت برخوردار از گاز در شهرستان خوی به بیش از ۹۰ درصد برسد.

شیخی تأکید کرد: سال ۹۹ همه تعهدهای پروژه‌ای ما اجرا و متعاقب آن نیز همه بدهی ما به پیمانکاران پرداخت شد تا هیچ بدهی از سال ۹۹ به سال ۱۴۰۰ منتقل نشود.

وی با اشاره به وجود ۲۱۵۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان، گفت: هم‌اکنون ۱۳۰۰ روستا به‌طور کامل از گاز طبیعی بهره‌مندند، ۶۰۰ روستا در حال گازرسانی  هستند و ۲۵۶ روستای دیگر هم در برنامه طراحی قرار دارد.

افتتاح پروژه گازرسانی به ۵ روستای مهاباد 

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان ‌غربی همچنین در آیین افتتاح پروژه گازرسانی به پنج روستای محور آلبلاغ مهاباد اظهار کرد: هم‌اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی میان خانوار روستایی مهاباد ۷۲ درصد است، ضمن آنکه پروژه‌های گازرسانی به دیگر روستاهای این شهرستان در حال اجراست که با عملیاتی شدن آنها ضریب نفوذ گاز مهاباد افزایش می‌یابد.

شیخی ادامه داد: مطابق برنامه‌ریزی‌ها، تا دو سال آینده همه روستاهای مهاباد پیمان‌سپاری و گازرسانی می‌شوند و افزون بر گازرسانی روستایی، هم‌اکنون عملیات گازرسانی در شهر خلیفان مهاباد در حال اجراست.

وی با بیان اینکه روستاهای پایین‌دره، چوملان، آلبلاغ، سیلکه و گولی نیز به شبکه گاز کشور متصل شدند، گفت: ۱۷۹ خانوار این روستاها از این پس از گاز طبیعی بهره‌مند هستند که برای گازرسانی به این روستاها، ۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری اجرا شده است.

کد خبر 314929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =