گازرسانی به ۶۰۰ روستای سخت‌گذر آذربایجان غربی در حال اجراست

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: عملیات گازرسانی به حدود ۶۰۰ روستای این استان در حال اجراست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا شیخی اظهار کرد: رویکرد ما در عرصه گازرسانی عادلانه است و بر همین اساس عملیات گازرسانی در سراسر استان در حال اجراست تا رفاه و آسایش را با گازرسانی به همه مناطق استان توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه روند گازرسانی در استان در سال‌های گذشته شتاب بالایی داشته است، افزود: خوشبختانه در این سال‌ها مقدار بهره‌مندی خانوار روستایی از ۳۰ درصد در سال ۹۲ به ۷۱ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده که با بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی در حال اجرا، این آمار به ۸۵ درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی با اشاره به تعداد مشترکان گاز طبیعی نیز گفت: اکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک در استان از گاز طبیعی بهره‌مندند که خدمت‌رسانی به این تعداد مشترک با حفظ جریان پایدار گاز و گسترش خدمات غیر حضوری به آنها از مهم‌ترین اهداف شرکت و کارکنان بوده است.

شیخی به وضع گازرسانی به شهرها نیز اشاره و تصریح کرد: ۹۹.۶ درصد خانوار شهری از گاز طبیعی بهره‌مندند، اما هدف ما رسیدن به بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی هم در بخش شهری و هم بخش روستایی است.

وی نقش گاز طبیعی را در توسعه استان بسیار مهم دانست و گفت: ۷۵ درصد سبد انرژی استان از گاز طبیعی تأمین می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده جایگاه برجسته و راهبردی این سوخت طبیعی در توسعه استان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی اعلام کرد: هم اکنون بیش از ۱۳۰۰ واحد صنعتی استان به شبکه گاز طبیعی وصل هستند، ضمن اینکه هدف ما، رساندن آذربایجان غربی به استان سبز کشور است.

کد خبر 316120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =