مرکز مطالعاتی آنالیز مغزه در ملی حفاری ایجاد می‌شود

در چارچوب توافقنامه همکاری شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه صنعت نفت، مرکز مطالعاتی آنالیز مغزه، ژئومکانیک و پتروفیزیک در جنوب کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، فرهاد محسنی، رئیس اداره زمین‌شناسی این شرکت گفت: امضای توافقنامه در زمینه مطالعات علوم زمین و مخزن، فیمابین ملی حفاری و دانشگاه صنعت نفت برای نخستین بار منتج به استفاده مستقیم متخصصان این اداره از تجهیزات دانشگاه برای انجام مطالعات و آنالیز معمولی و به‌ویژه مغزه‌های حفاری و ایجاد تحول در این بخش شده است.

وی گفت: این اداره پارسال با تغییر نگرش کلی در ارائه خدمات فنی تخصصی، ضمن ایجاد تحول بنیادین در زمینه عرضه همه خدمات عملیاتی و مطالعاتی مرتبط با اهداف ویژه در هر پروژه، موفق به ارائه ۱۷ فقره  برنامه کلان پیش‌بینی زمین‌شناسی و ۱۵ فقره گزارش پایانی زمین‌شناسی شد.

رئیس اداره زمین‌شناسی شرکت ملی حفاری ایران افزود: این مجموعه همچنین در بخش عملیات زمین‌شناسی نیز با وجود پیچیده‌ترین شرایط زمین‌شناسی زیرسطحی، موفق به ارائه خدمات راهبردی حفاری برای ۹ حلقه چاه در میدان آزادگان، پنج حلقه چاه در میدان نفت شهر و دو حلقه چاه در میدان گچساران، با بهترین دقت و کیفیت با ایجاد رضایتمندی همراه با انتقال مناسب سطح دانش و تجربه‌های مفید به متقاضیان شد.

محسنی اظهار کرد: واحد مطالعات این اداره نیز برای نخستین اجرای کامل مراحل آنالیز و مطالعات زمین‌شناسی مغزه‌های حفاری، ارائه گزارش‌های مهندسی نفت و تحلیل داده‌های چاه‌آزمایی برای میدان‌های دارخوین و اروندان و تفسیر نمودارهای زمین‌شناسی برای میدان آزادگان را با موفقیت محقق کرد.

وی اعلام کرد: با اتکا به توافقنامه امضاشده با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، انجام اسکن ۳۶۰ درجه مغزه‌های حفاری، مطالعات ژئومکانیک برای میدان گچساران، پردازش و تفسیر نمودارهای تصویرگر (Image Log) برای میدان‌های نفتی گچساران، گلخاری، پرنج، آغاجاری و کوپال به‌طور کامل به سرانجام رسید که این توفیق سبب درآمدزایی، حذف هزینه‌های بالاسری و کسب امتیاز بالایی در مناقصه‌های آینده می‌شود.

رئیس اداره زمین‌شناسی شرکت ملی حفاری ایران افزود: این واحد موفق به ارائه دیگر خدمات مطالعاتی از جمله مطالعه زمین‌شناسی زیرسطحی، تفسیر نمودارهای مخزنی (Fullset)، تفسیر نمودارهای سونیک دوقطبی (Dipole Sonic)، تفسیر آزمایش فشار سازندی (MDT)، تفسیر نمودارهای بندش سیمان با کیفیت بالا و مورد تأیید کارفرمایان معتبر شده است و با توجه به تجربه‌های فراوان در حفاری میدان‌های پیچیده و در اختیار داشتن همه امکانات تخصصی و دانش فنی لازم، آمادگی انجام مشاوره و ارائه همه خدمات عملیاتی و مطالعاتی به شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های بخش خصوصی را دارد.

کد خبر 315421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =