۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
  • کد خبر: 315539
نشست وزارتی اوپک پلاس در آوریل برگزار نمی‌شود

کشورهای عضو اوپک پلاس در حال گفت‌وگو و رایزنی برای اکتفا کردن به برگزاری تنها نشست نظارتی این ائتلاف در ماه آوریل هستند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در حال گفت‌وگو برای برگزار نشدن نشست هفته آینده وزیران این ائتلاف و اکتفا کردن به برگزار نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک پلاس هستند.

برخی نمایندگان اوپک پلاس اعلام کردند که این ائتلاف ممکن است در ۲۸ آوریل (هشتم اردیبهشت‌ماه) تنها نشست کمیته نظارتی را برگزار و از برگزاری نشست وزیران اوپک و غیراوپک صرف‌نظر کند.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، افزودند: گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد و هنوز این تصمیم قطعی نشده است.

کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC)، برخلاف نشست وزیران اوپک پلاس، تنها نقش مشاوره‌ای دارد و قدرت اعمال یا تغییر سیاست این ائتلاف را ندارد. این تصمیم  ممکن است بیانگر این باشد که نیازی به بازنگری سیاست کنونی این ائتلاف نیست.

کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس در نشست اخیر خود در اویل ماه جاری میلادی توافق کردند که بخشی از محدودیت عرضه خود را در ماه‌های مه تا ژوییه تسهیل کنند و کمی بیش از ۲ میلیون بشکه در روز از کاهش تولید روزانه ۸ میلیون بشکه‌ای خود را تسهیل کنند.

سه نماینده اوپک پلاس که خواستند نامشان فاش نشود، انتظار ندارند که در نشست هفته آینده، تغییری در برنامه کاهش تولید تصویب‌شده در ابتدای آوریل ایجاد شود.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان هفته گذشته اظهار کرده بود توافق اوپک و متحدانش برای افزایش عرضه در سه ماه آینده، تصمیم درستی بوده است.

وی گفته بود: معتقدم همچنان تصمیم خوبی است، مورد نگران‌کننده‌ای برای ما یا همکارانم در اوپک پلاس نمی‌بینم.

کد خبر 315539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =