۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
  • کد خبر: 315373
تقاضای جهانی نفت افزایش می‌یابد

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی خود ار تقاضای نفت را در پی چشم‌انداز روشن‌تر واکسیناسیون ویروس همه‌گیر کرونا افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) امروز (چهارشنبه، ۲۵ فروردین‌ماه) در تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی خود پیش‌بینی کرد واکسیناسیون برای مقابله با ویروس کرونا، چشم‌انداز تقاضای جهانی نفت را روشن‌تر کرده و این در حالی است که افزایش موارد ابتلا به این ویروس در بعضی از کشورهای عمده مصرف‌کننده نفت بیانگر شکنندگی بهبود است.

این نهاد در گزارش ماهانه خود تصریح کرد: بنیان‌های بازار به وضوح قوی‌تر به نظر می‌رسند.

در ادامه این گزارش آژانس آمده است: افزایش بی‌رویه ذخیره‌سازی نفت جهان که در سال گذشته میلادی و در پی شوک ایجادشده در تقاضای نفت به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا ایجاد شده بود، در حال برطرف شدن است؛ پیشرفت مشهودی در توزیع واکسن مشاهده می‌شود و به نظر می‌رسد اقتصاد جهانی شرایط بهتری دارد.

این نهاد نظارتی مستقر در پاریس با استناد به موارد در حال افزایش ابتلا به کرونا در اروپا، برزیل و ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که همچنان نگران موج‌های جدیدی از پیشرفت ویروس است که مانع بهبود اوضاع می‌شود.

با این حال، آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد تعادل تقاضا و عرضه جهانی نفت در نیمه دوم امسال دوباره برقرار می‌شود و ممکن است لازم باشد تولیدکنندگان برای تأمین تقاضای مورد نیاز، ۲ میلیون بشکه در روز به عرضه نفت خود بیفزایند.

این آژانس افزود: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه (ائتلاف اوپک پلاس) عرضه نفت خود را متناسب با تقاضا و اینکه آیا شیوع ویروس کمتر شده است یا خیر، تنظیم می‌کنند.

آژانس بین‌المللی انرژی اظهار کرد: تعدیل ماهانه عرضه نفت این ائتلاف، انعطاف‌پذیری لازم برای تأمین تقاضای فزاینده نفت را فراهم می‌کند. این ائتلاف با افزایش یا کاهش سریع تولید نفت خود - در صورت موفقیت نبودن روند بهبود تقاضا - توازن بازار را برقرار می‌کند.

کد خبر 315373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =