۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
  • کد خبر: 315565
تقاضای نفت به‌سرعت احیا می‌شود

مدیرعامل ویتول معتقد است تقاضای نفت خام به‌سرعت احیا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، راسل هاردی، مدیرعامل بزرگ‌ترین معامله‌گر مستقل نفت جهان معتقد است تقاضای نفت امسال و سال آینده با رهایی جهان از بحران ویروس کرونا احیا می‌شود.

 وی در مصاحبه‌ای اظهار کرد: تقاضای نفت تا پایان سال ۲۰۲۲، ۷ تا ۸ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد و تولیدکنندگان برای تأمین این افزایش تقاضا تلاش خواهند کرد.

مدیرعامل ویتول گفت: برای عبور از ۲۰۲۲ به همه توانمان نیاز خواهیم داشت.

هاردی تصریح کرد: معتقدم ۷۰ تا ۷۵ دلار برای هر بشکه رقم معقولی برای قیمت نفت در سه ماه سوم سال خواهد بود.

وی افزود: تقاضای جهانی نفت حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از سطح آن پیش از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا باقی مانده است. با ادامه واکسیناسیون، رفع قرنطینه‌ها و ازسرگیری سفرهای تفریحی و تجاری، مصرف نیز تا پایان امسال احیا می‌شود.

مدیرعامل ویتول گفت: بیش از نیم میلیارد بشکه نفت مازادی که در واکنش به سقوط بازار در سال ۲۰۲۰ ایجاد شده بود تاکنون مصرف شده است. برداشت از ذخیره‌سازی‌های مازاد تا پایان سه ماه سوم امسال حتی با وجود افزایش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، ادامه می‌یابد. هم‌اکنون حدود ۲ میلیون بشکه در روز از ذخیره‌سازی‌های نفت برداشت می‌شود و این روند در ماه‌های ژوئن، ژوئیه و اوت ادامه خواهد داشت.

هاردی گفت: اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) حتی با وجود عرضه روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت ایران باید تولیدشان را برای تأمین این افزایش تقاضا بیشتر کنند.

کد خبر 315565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =