سخنگوی وزارت خارجه: تحریم‌ها باید یکجا برداشته شوند

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعای روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه دولت بایدن برای کاهش تحریم‌ها در حوزه نفت و مالی آمادگی نشان داده است، گفت: همه تحریم‌ها باید یکجا برداشته شوند و تفاوتی میان تحریم‌ها نیست.

به گزارش شانا، سعید خطیب‌زاده، امروز (دوشنبه، ششم اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران که به‌صورت مجازی برگزار شد، درباره ارتباط سفر ظریف به دوحه و بغداد با رایزنی‌های انجام‌شده بین تهران و ریاض گفت: سفر ظریف به قطر و عراق در چارچوب دیپلماسی رمضان است. روابط خوب و برادرانه‌ای با قطر و عراق داریم. سفر به کشورهای دیگری هم در آینده در دستور کار قرار دارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ادعای روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه دولت بایدن برای کاهش تحریم‌ها در حوزه نفت و مالی آمادگی نشان داده است، افزود: موضع ما در رفع تحریم‌ها هیچ تغییری نکرده است. همه تحریم‌ها باید یکجا برداشته شوند و تفاوتی بین تحریم‌ها نیست و همه باید راستی‌آزمایی شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه طرح گام به گام و تدریجی را نمی‌پذیریم و در دستور کارمان نیست، تصریح کرد: آمریکا باید به تعهدهای خود عمل کند. هرچه کمتر از این، مانع بازگشت آمریکا به چارچوب برجام خواهد شد. ایران آمادگی دارد بعد از راستی‌آزمایی به تعهدهای خود ذیل برجام عمل کند. 

خطیب‌زاده درباره اخبار منتشر شده مبنی بر حمله به یک کشتی در نزدیکی سوریه و ارتباط آن با ایران و اظهارات دولت سوریه، گفت: من نیز گزارش‌های پراکنده‌ای را در این باره دیده‌ام. آنچه دولت سوریه می‌گوید باید مورد استناد خبرگزاری‌ها قرار گیرد تا اینکه ببینیم چه اتفاقی افتاده است.

کد خبر 315677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =