۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
  • کد خبر: 315735
فروش بیش از ۱۷ میلیون لیتر سوخت مرزی در منطقه زاهدان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: سال ۹۹ بیش از ۱۷ میلیون لیتر نفت‌گاز به‌صورت فروش مرزی در پایانه‌ها و بازارچه‌های مرزی منطقه زاهدان توزیع شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، ابراهیم پوریزدانی در این باره گفت: به‌منظور تسهیل در صادرات فرآورده‌های نفتی، کاهش قاچاق سوخت و تأمین سوخت ناوگان ترانزیتی، پارسال ۱۷ میلیون و ۲۹۳ هزار لیتر نفت‌گاز از طریق بازارچه‌ها و پایانه‌های مرزی منطقه زاهدان در نواحی زاهدان، زابل و سراوان فروخته شده است.

وی با اشاره به اینکه فروش سوخت مرزی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، با کاهش ۳۹ درصدی روبه‌رو بوده است، عرضه سوخت مرزنشینان در بورس، کاهش ترددهای مرزی به‌دلیل ویروس کرونا و فروش سوخت در قالب طرح رزاق را از جمله دلایل این کاهش برشمرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان با اشاره به برخی طرح‌های حمایتی دولت از مرزنشینان از جمله طرح رزاق گفت: توزیع سوخت با نرخ صادرات مرزی در قالب طرح رزاق با هدف تأمین معیشت مرزنشینان، کمک به صادرات و پیشگیری از قاچاق سوخت، از ماه‌های پایانی سال ۹۹ در سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

پوریزدانی مقدار سوخت توزیع‌شده میان مرزنشینان از طریق طرح رزاق در سال ۹۹ را بیش از ۲ میلیون لیتر اعلام و تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده، سوخت مورد نظر توسط متولیان این طرح، از مبادی پالایشگاهی تأمین و حمل و با قیمت صادرات مرزی، بین مرزنشینان توزیع شده است.

کد خبر 315735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =