۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
  • کد خبر: 315836
کره جنوبی واردات نفت را افزایش می‌دهد

کره جنوبی آماده افزایش واردات نفت خام این کشور در سه‌ماه دوم امسال است.

به گزارش خبرگزاری پلتس از سنگاپور، واردات نفت خام کره جنوبی در ماه مارس برای ششمین ماه پیاپی کاهش یافت، زیرا پالایشگاه‌ها فرآوری نفت خام را پایین نگه داشتند.

با این حال، چهارمین مصرف‌کننده بزرگ نفت آسیا آماده است تا از اواخر سه ماه دوم امسال خرید مواد اولیه پالایشگاهی را افزایش دهد، زیرا تقاضای سوخت پس از اجرای برنامه واکسیناسیون سراسری بهبود می‌یابد و تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قصد دارند از ماه مه نفت خام بیشتری عرضه کنند.

داده‌های شرکت ملی نفت کره نشان داد که کره جنوبی در ماه مارس ۷۱ میلیون و ۹۱۶ هزار بشکه (۲ میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه در روز) نفت خام وارد کرده که نسبت به واردات پارسال این کشور در این ماه (۸۶ میلیون و ۳۰۴ هزار بشکه) ۱۴.۵ درصد کاهش یافته است.

واردات نفت خام این کشور در سه ماه نخست امسال نسبت به پارسال ۱۵ درصد کاهش یافته و به ۲۲۳ میلیون و ۷۶۴ هزار بشکه رسیده است.

کاهش فرآوری نفت خام در پالایشگاه‌ها به‌دلیل نگرانی پالایشگران از مازاد فرآورده‌های نفتی هم‌زمان با کاهش تقاضا بود.

از طرف دیگر، روند افزایشی قیمت‌های رسمی فروش نفت خام خاورمیانه و تعهد بالای کشورهای ائتلاف سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) برای مهار تولید نفت، سبب شد پالایشگاه‌های داخلی کره جنوبی خرید نفت از کشورهای حاشیه خلیج فارس را کاهش دهند.

کد خبر 315836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =