۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
  • کد خبر: 316132
آلودگی نفتی منطقه سرخون بسیار جزئی و کاهشی است

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در پاسخ به گزارش روزنامه همشهری با عنوان «آلودگی نفتی در سرخون ادامه دارد»، توضیحاتی را به‌منظور تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

به گزارش شانا، در توضیحات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران آمده است: «تیتر مطلب با واقعیات و نتایج آزمایشگاهی که با نظارت کارشناسان دستگاه‌های محلی و استانی به‌صورت منظم و ماهانه از چهار نقطه از چشمه سرخون گرفته می‌شود، منافات دارد و نتایج حاکی از کاهشی بودن وضع آلودگی در حد بسیار جزئی و فقط در منشأ و مظهر چشمه است که این میزان، آلودگی محسوب نمی‌شود.  

در ابتدای مطلب نگارنده عنوان می‌کند: «هر از گاهی این خط لوله دچار حادثه می‌شود؛ حوادثی که اگرچه همیشه دلیلی برای رخداد آن وجود دارد...» که لازم است یادآور شویم، این خط لوله در دامنه‌های رانشی و لغزشی دره گندمکار، واقع شده و به‌عنوان دومین خط لوله سخت‌گذر جهان یاد می‌شود، از این رو در نشست استانداری چهارمحال و بختیاری با حضور مدیرعامل محترم شرکت، پروژه تغییر پنج کیلومتر از مسیر خط لوله نفت مارون در این محدوده در دستور کار قرار گرفته که عملیات آن از خردادماه امسال آغاز می‌شود.

در بخش دیگری از گزارش به نقل از معاون امور عمرانی استانداری استان چهارمحال و بختیاری گفته شده: «بسیاری از چشمه‌ها از مدار خارج شده» ضمن خلاف واقع بودن این ادعا به اطلاع می‌رساند در سال‌های اخیر تنها سرچشمه سرخون متأثر از شکستگی خط لوله بوده و آلودگی سایر چشمه‌ها واقعیت ندارد. این شرکت از سال ۱۳۹۶ با تجهیز دو دهنه چشمه با دبی آب حدود ۴۰ لیتر در ثانیه با تأیید نمایندگان وزارت نیرو نسبت به تأمین آب شرب و بهداشتی مردم سرخون و روستاهای مجاور تا افق ۱۴۲۵ اقدام کرده است.

در بخش دیگری از این گزارش فرماندار محترم شهرستان اردل عنوان کرده است: «پاسخ شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان همواره انکار خسارت‌های ناشی از فعالیت خود بوده است» که لازم است به استحضار برساند این شرکت نسبت به پرداخت و جبران خسارت‌هایی که توسط کارشناسان بی‌طرف و مراجع ذی‌صلاح تأیید و تاکنون منجر به صدور رأی قطعی قضایی شده، اقدام کرده است.

در بخش پایانی مطلب به نقل از رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری در پاسخ به ادعای خسارت ۴۵ میلیارد تومانی به این بخش یادآور می‌شود در رابطه با ادعای مطروحه، موضوع در کارگروه استانداری چهارمحال و بختیاری، با حضور نمایندگان تام‌الاختیار شرکت متبوعه و سایر ارگان‌های ذی‌ربط در مرحله بررسی و رسیدگی است.

در پایان یادآور می‌شود که تاکنون نشست‌های پرشماری با مقام‌های استانی برگزار شده که به نتایج مطلوبی منجر شده و امید می‌رود با هم‌فکری و هم‌افزایی مسئولان و اجرای کامل مصوبه‌های کارگروه‌های مربوطه، نظر مجاوران خط، کشاورزان و دیگر مردم منطقه به بهترین شکل ممکن تأمین شود.»

کد خبر 316132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =