۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
  • کد خبر: 316135
تلاش برای به‌همرسانی عرضه و تقاضا در صنعت گاز

رئیس اداره تجاری‌سازی پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت تازه‌ترین تلاش‌های انجام‌شده برای به‌همرسانی عرضه و تقاضا در صنعت گاز را تشریح کرد.

محسن میاندهی با اشاره به برگزاری رویداد به‌همرسانی عرضه و تقاضای فناوری اقلام راهبردی و پرمصرف شیمیایی صنعت گاز، به خبرنگار شانا گفت: پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت به‌تازگی به دستور وزیر نفت ایجاد و تأسیس شده که یکی از اهداف آن تکمیل زیست‌بوم فناوری و به‌صورت ویژه برای فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت و پتروشیمی است. 

وی افزود: یکی از ابزارها برای تأمین نیازها این است که در رویدادی تقاضایی از سوی وزارت نفت مطرح شود و به شرکت‌هایی که توانمندی برطرف کردن این نیازها را دارند فرصت داده شود تا در نشست‌های رودررو با متقاضی فناوری وارد گفت‌وگو شوند و سرانجام در مواردی که هماهنگی ایجاد می‌شود، این به‌همرسانی عرضه و تقاضا انجام شود.

رئیس اداره تجاری‌سازی پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت تصریح کرد: سرانجام از طریق قراردادی که پارک میان دو طرف امضا می‌کند این فناوری تأمین می‌شود.

میاندهی با بیان اینکه نخستین رویداد برای تأمین نیازهای شرکت ملی گاز ایران در حوزه مواد شیمیایی یکم خردادماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این رویداد تلاش می‌شود نیازهای صنعت گاز در حوزه مواد شیمیایی پرمصرف و راهبردی تامین شود.

وی ادامه داد: پس از آن هم به مدت حدود یک هفته اگر توافقی میان فناوری و توان داخلی صورت گیرد قراردادها امضا می‌شود.

رئیس اداره تجاری‌سازی پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت همچنین با اشاره به برگزاری حضوری و آنلاین رویداد، توضیح داد: محل برگزاری این رویداد سالن همایش‌های وزارت نفت است که اکنون به پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت واگذار شده است. آنجا چند سالن جنبی هم وجود دارد که البته با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در برگزاری گردهمایی‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد.

میاندهی تصریح کرد: باتوجه به وضع تهران و تصمیم مقام‌ها درباره نحوه نشست‌ها در آن زمان ما برای تعدادی به‌صورت حضوری برنامه خواهیم داشت و دوربین‌ها هم‌زمان آنجا فیلمبرداری می‌کنند و روی چند بستر پخش زنده دارند (از طریق آپارات، اینستاگرام و احتمالا اسکای روم)؛ آن تعداد از شرکت‌ها یا متقاضیان که به‌دلیل شرایط کرونا نمی‌توانند حضوری تشریف داشته باشند هم می‌توانند برنامه را ببینند و هم اگر پرسشی دارند مطرح کنند.

کد خبر 316135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =