۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
  • کد خبر: 316339
ادامه بحران کرونا تقاضای نفت هند را به مخاطره انداخت

تداووم بحران شیوع گسترده کرونا در هند باعث کاهش تقاضای نفت خام این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، تقاضای نفت هند در نیمه نخست ماه مه کمتر شد، زیرا بخش‌های وسیعی از این کشور برای جلوگیری از افزایش وخیم‌ترین شیوع ویروس کرونا در جهان در قرنطینه محلی بوده‌اند.

داده‌های اولیه سه خرده‌فروش بزرگ هند نشان داد فروش سوخت‌های مربوط به حمل‌ونقل جاده‌ای در نیمه نخست ماه مه نسبت به ماه پیش یک‌پنجم و نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ حدود ۲۸ درصد کاهش یافته است.

میانگین فروش روزانه بنزین در این بازه زمانی کاهش یافت و به حدود ۵۳ هزار و ۳۰۰ تن رسید که کمترین مقدار در یک سال گذشته است. فروش گازوئیل هم - پرکاربردترین سوخت هند که شاخص سلامت اقتصادی این کشور است - در نیمه نخست ماه مه کاهش یافت و به کمترین مقدار در هفت ماه اخیر یعنی ۱۴۷ هزار و ۳۰۰ تن در روز رسید.

افت مصرف سوخت در سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت خام جهان بر شرایط روانی قیمت‌های نفت و انتظار افزایش تقاضای جهانی در تابستان تأثیر خواهد گذاشت.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی خود درباره تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱ را در پی تأثیر شیوع ویروس کرونا در هند کاهش داده است، در حالی که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) پیش از این بحران هم نظر محتاطانه‌ای داشته‌اند.

کد خبر 316339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =